03. 02. 2017 19:35 | BRATISLAVA/TV Markíza

Ľuďom týždne bez vysvetlenia nechodila pošta: Našli si ju na pobočke v debničkách

Podľa Slovenskej pošty doručovanie zásielok normálne funguje.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Foto: TV Markíza

Ak vám nechodia poštou faktúry, radšej si zistite, prečo. Viacerí obyvatelia Dunajskej Lužnej a Miloslavova na svoju poštu čakajú márne. Nemôžu zaplatiť účty a faktúry, lebo sa k nim jednoducho nevedia dostať. Ich zásielky stoja na pošte v Dunajskej Lužnej, no oni o tom ani nevedia.

Ľudia tam doručovateľov nevideli už niekoľko týždňov. Nevedia, čo robiť, ostáva im iba čakať. „Je to tu nehorázne, strašné niečo. Nechodia zásielky, nechodia doporučené zásielky. Už je to viac ako dva týždne. Potrebujem telefón zaplatiť. Mne len príde sms, ale ako mám zaplatiť, keď neviem, kde tá zásielka trčí," posťažovala sa obyvateľka Dunajskej Lužnej.

Syn pán z Miloslavova: „Už v podstate takmer dva mesiace nie sú doručované poštové zásielky. Ja som to zistil tak, že mi prišla upomienka z SPP, že nie je zaplatené," doplnil Ľuboš zo susednej obce Miloslavov.

Pán Ľuboš z Miloslavova teda poštu v Dunajskej Lužnej navštívil a tam sa nestačil čudovať. „Vyložili nám na stôl dve bedničky plné pošty a povedali nech sa páči, môžete si vybrať, ktorá je vaša. Sme sa tam prehrabovali a mohli sme si zobrať čokoľvek. Boli tam výpisy z účtov, faktúry, z DSS zásielky, žlté lístky o oznámení o doporučenej pošte. To, že tá pošta nebola doručovaná dlhšie nasvedčuje aj to, že tam boli vianočné pohľadnice," opísal situáciu Ľuboš.

„Slovenská pošta oznamuje občanom Miloslavova, že sa pošta do odvolania do obce nedoručuje. Poštu je možné vyzdvihnúť si na pošte v Dunajskej Lužnej." Takúto sms dostali 2. februára občania Miloslavova, ktorí sú zaregistrovaní na odoberanie správ od obce. Kontaktovali sme aj starostu obce Miloslavov, či o situácii vedeli a ako ju chceli riešiť. Ten však nedvíhal.

Zamestnankyne pošty nám povedali, že traja doručovatelia dali výpoveď a jedna je na PN. Hovorkyňa Slovenskej pošty však tvrdí, že doručovanie v Dunajskej Lužnej je zabezpečené na sto percent.

„Máme štyroch doručovateľov pôvodných, dvaja sú v adaptačnom procese, pretože predtým dali dvaja výpoveď. Toto máme zabezpečené plus tam máme jedného náhradníka, čiže doručovanie v Dunajskej Lužnej je zabezpečené na sto percent, sú tam ľudia a doručovatelia," odkázala Slovenská pošta.

Obyvatelia poštu v schránkach však stále nemajú. Podľa právnika, na odškodnenie za upomienky a oneskorené platby, nárok nemajú.

„V prípade ak ľuďom nie je doručená faktúra, tak by nemala nastať jej splatnosť a pošta zodpovedá za oneskorené doručenie zásielky iba v prípade, ak ide o takú zásielku, ktorá má zaručenú lehotu dodania," uzavrel právnik Milan Valla.

 
 

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce

Už ste čítali?