03. 04. 2018 19:26 | PÚCHOV/TV Markíza

Estakáda pri Púchove bude jedným z najdlhších železničných mostov u nás: Stavba rastie

Objavili sa však problémy.

Most pribúda, tunely sú stále hlbšie.
Most pribúda, tunely sú stále hlbšie. Foto: TVNOVINY.sk

Most pribúda, tunely sú stále hlbšie. Medzi Púchovom a Považskou Bystricou rekonštruujú železnicu. Dva z troch objektov najnáročnejšej stavby novodobých železníc, chcú dokončiť na jeseň budúceho roka. Objavili sa však problémy.

Most, ktorý bude spájať Nimnicu s Milochovom, je najkomplikovanejším objektom celej stavby. Železnica bude vďaka nemu prekonávať Nosickú priehradu vo výške asi dvadsať metrov.

Dĺžka objektu je 600 metrov a ide o 12 pólový most. Miesto pod každým pilierom museli preskúmať a dôkladne pripraviť, keďže sú osadené pod vodou.

Estakáda bude jedným z najdlhších železničných mostov na Slovensku. Budúcu jeseň by mala byť hotová.

Tunel Diel je jedným z dvoch tunelov, ktoré na tejto stavbe budujú. Bude mať vyše kilometer. Denne vyrazia približne tri metre a stihnúť by to mali podľa plánu, na jeseň budúceho roka.

„Celý ten razený tunel má 1050 metrov a teraz sme v jeho polovici," povedal stavbyvedúci tunela Ladislav Kačmar.

Dlhší 1900-metrový bude tunel Milochov. Momentálne ho razia medzi Horným a Dolným Milochovom. V súčasnosti majú vyrazených 70 metrov, keď vyrazia zhruba 90 metrov, presunú sa do východného portálu, odkiaľ sa bude raziť celý tunel.

Pri milochovskom tuneli sa stavbári potýkajú s technickými problémami pre geologické zloženie kopca, ktoré riešia so stavebníkom aj autorským dozorom projektu. Termín dokončenia nateraz nepoznajú. 

 

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce