12. 09. 2018 17:27 | BRATISLAVA/TV Markíza

Železnice hodiny nechali cestujúcich bez svetla, vody a klimatizácie. Dnes priznávajú zlyhanie

Potvrdili, že ich za chybu odškodnia.

Vlaková súprava bez elektriny.
Vlaková súprava bez elektriny. Foto: René Medzihradský
Oznámenie o meškaní vlakov po tom, čo medzinárodný vlak EC 270 Petrov pretrhol v Bratislave trakčné vedenie.
Čakajúci cestujúci na stanici Bratislava - Vinohrady po tom, čo medzinárodný rýchlik pretrhol trakčné vedenie.
Oprava pretrhnutého trakčného vedenia.

Podcenili situáciu. Minulotýždňový prípad, keď sa z cestujúcich vo vlaku stali rukojemníci, má svoju dohru. Železničná spoločnosť priznala, že pri tejto mimoriadnej udalosti pochybila. Nevylučujú pritom, že budú padať aj hlavy. Televízia Markíza bola ako jediná pri tom, keď zostali vo vlaku uväznené desiatky ľudí. Dlhé hodiny a v úplnej tme márne čakali na pomoc.

Rýchlik, ktorý vo štvrtok (6. 9.) večer strhol pri stanici Vinohrady trakčné vedenie spôsobil na železnici obrovský kolaps. Paralyzované zostali viaceré vlaky a v nich stovky cestujúcich.

Niektorí cestujúci mali šťastie a ich vlaky zostali odstavené na staniciach. Nie však ten osobný vlak smerujúci z Bratislavy do Trnavy. Zostal odstavený v ťažko prístupnom teréne. Šokujúce bolo, že aj po vyše štyroch hodinách v ňom boli stále ľudia. Zatvorení, bez klimatizácie, bez svetla a bez vody.

Nevedeli ani dvere otvoriť. Po čase sa to cestujúcich podarilo a z vlaku na vlastné riziko utekali uprostred noci domov, pritom vedľajšia trať bola v prevádzke a preháňali sa po nej rýchliky. Hrozilo navyše aj zasiahnutie elektrickým prúdom z roztrhnutého vedenia.

Vlak z približne 30 cestujúcimi sa železničiarom, aj to až na druhý pokus, podarilo odtiahnuť na stanicu po dlhých piatich hodinách. Ľudia sa pritom medzitým pokúšali zavolať si na pomoc hasičov.

Železničná spoločnosť Slovensko spustila ihneď vyšetrovanie tejto mimoriadnej udalosti, preverovala komunikáciu pracovníkov a jednotlivých dispečerov, a prvotné závery vyšetrovania naznačujú viaceré vážne zlyhania.

„Došlo aj k podceneniu situácie zo strany zamestnancov nefungovala ideálnym spôsobom komunikácia medzi dispečermi a nesprávne bola odhadnutá doba čakania pre cestujúcich. Vyšetrovanie pokračuje, ak sa ukáže hrubé porušenie, tak vyvodíme zodpovednosť," povedal nám hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Železničná spoločnosť dodáva, že na takéto situácie má vypracovaný detailný havarijný plán, no druhá vec je jeho praktické využitie pri tak rozsiahlej udalosti. Pretrhnuté vedenie paralyzovalo až 23 vlakov. Podľa Kováča bude musieť ZSSK urobiť cvičenia, ktoré preveria znalosti našich zamestnancov.

Minister Árpád Erzék dodáva, že nehodu vlaku, ktorý pretrhol trakčné vedenie treba poriadne vyšetriť. Je rád, že nikomu sa nič nestalo.

Tridsiatka cestujúcich, ktorá uviazla v tomto vlaku by sa teraz mala obrátiť na železničnú spoločnosť, ktorá nevylučuje, že ich odškodní nad rámec prepravného poriadku.

 

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce

Už ste čítali?