08. 03. 2017 15:19 | KOŠICE/TASR

VSE pošle zákazníkom opravné faktúry so zníženou cenou

VSE prevzala cenové rozhodnutie od ÚRSO začiatkom marca a okamžite podľa hovorkyne začala analyzovať dopady na koncovú cenu.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstock.com/Wolfilser

Východoslovenská energetika zníži oproti minulému roku koncovú cenu elektrickej energie pre zákazníkov. Ľudia dostanú opravnú faktúru a list s vysvetlením, informovala hovorkyňa spoločnosti Katarína Šulíková.

VSE prevzala cenové rozhodnutie od Úradu pre reguláciu sieťových odvetví začiatkom marca a okamžite podľa hovorkyne začala analyzovať dopady na koncovú cenu. "Koncová cena klesne v priemere o 2,35 % oproti roku 2016, a teda zákazníci VSE môžu v tomto roku pri neznemenej spotrebe a tarife ušetriť. Zníženie sa týka všetkých regulovaných segmentov - domácností i malých firiem - vo všetkých tarifách. K poklesu koncovej ceny došlo predovšetkým vďaka zníženiu ceny za dodávku, čo je časť ceny, ktorú ovplyvňuje VSE, a to až takmer o 10 %," uviedla Šulíková.

Čo sa týka ďalšieho postupu komunikácie s dotknutými skupinami zákazníkov, začínajú nastavovať všetky procesy, aby mohli čo najskôr rozposielať opravné faktúry a upravovať rozpisy preddavkov.

"Zákazníkom zároveň zašleme sprievodný list s vysvetlením ich konkrétnej situácie. Napríklad zákazník, ktorý už faktúru zaplatil, dostane od VSE spolu s opravnou faktúrou aj komplexnú informáciu o tom, ako a prečo sa opravuje faktúra, kedy a akým spôsobom mu vrátime rozdiel a podobne. Každej skupine zákazníkov vysvetlíme, ako má postupovať. Už dnes vieme, že skupín bude niekoľko, v závislosti od odpočtového cyklu január, február, uhradených alebo neuhradených faktúr a zaplatených alebo nezaplatených záloh a podobne," vysvetlila Šulíková s tým, že zákazníkov prosia o zhovievavosť.

"Predpokladáme, že potrvá niekoľko dní až týždňov, kým nastavíme všetky procesy a začneme rozposielať naše listy. Zákazníci nemusia podniknúť žiadne kroky, VSE ich bude informovať. Zároveň ďakujeme tým zákazníkom, ktorí napriek tejto nepriehľadnej situácii uhrádzali svoje preddavkové platby načas. Opätovne zákazníkov ubezpečujeme, že už uhradené platby budú započítané. Žiadnemu zákazníkovi sme doteraz neprerušili dodávku elektriny a ani neprerušíme a odpúšťame poplatky za upomienky," dodala Šulíková.

Komentáre ( 0)