Správy z vášho kraja:
01. 06. 2017 19:00 | BRATISLAVA/ TV Markíza

Koniec diaľničným známkam, tak ako ich poznáme? Vodiči by mali platiť tak, ako kamionisti

Všetko by zabezpečil jednotný systém, do ktorého by ste zaplatili podľa toho, koľko ste po diaľnici prešli.

Koniec diaľničným známkam, tak ako ich poznáme?
Koniec diaľničným známkam, tak ako ich poznáme? Foto: TV Markíza

Už žiadne zdržiavania pri cestovaní naprieč Európou. Európska komisia chystá pre vodičov osobných áut jednotný mýtny systém. Podľa neho by aj šoféri osobných áut platili podobne ako kamionisti - nie paušálne, ale za prejazdené kilometre.

Koniec známkam, tak ako ich poznáme. Týždennú, mesačnú či ročnú chce Európska komisia zrušiť už v roku 2024. Navrhuje rovnaké pravidlá pre všetkých vodičov. Ak sa chystáte napríklad do Chorvátska, nemuseli by ste sa zdržiavať pri platení matrice v Maďarsku a potom v Chorvátsku stáť v dlhých radoch pred mýtnymi bránami.

Všetko by zabezpečil jednotný systém, do ktorého by ste zaplatili podľa toho, koľko ste po diaľnici prešli. Slovenskému vodičovi sa ale návrh podľa dopravného konzultanta páčiť nebude. Takéto cestovanie môže byť totiž aj drahšie.

"Môžeme byť radi v rámci Európskej únie, že máme to, čo máme," povedal dopravný konzultant Marián Ürge.

Vodiči by na návrh navyše zareagovali veľmi jednoducho. "No tak potom všetci sa presunú na jednotky, dvojky cesty," dodal.

Proti návrhu je aj ministerstvo dopravy. Aj oni sú toho názoru, že vodiči im z diaľnice odídu. "Vodiči sa spoplatneným úsekom budú pravdepodobne vyhýbať jazdou po cestách nižších tried, čím sa tieto môžu ešte viac zaťažiť," povedala Vicianová.

Ministerstvo dopravy verí, že prvotný návrh Európskej komisie sa dá ešte zvrátiť a je pripravené o ňom rokovať aj s ostatnými členskými štátmi.

"Slovenská republika sa bude aktívne zúčastňovať týchto rokovaní a predkladať svoje pripomienky a stanoviská," dodala Vicianová.

"Verím, že sa dokážeme zomknúť a dokážeme naozaj urobiť to, čo sa od takéhoto národu očakáva," povedal Jaroslav Polaček, ktorý stál pri štrajku kamionistov po zavedení mýta pre nákladnú dopravu.

Teraz by očakával oveľa väčšiu podporu, keďže po Slovensku jazdí podľa poslednej evidencie už viac ako dva milióny osobných áut.

 

Komentáre ( 0)

 


Už ste čítali?