Správy z vášho kraja:
08. 02. 2018 19:30 | BRATISLAVA/TV Markíza

Menšia nepozornosť a za diaľničné známky zaplatíte dvakrát. Na vrátenie máte pár minút

Mnohí si myslia, že vrátiť diaľničnú známku zakúpenú elektronicky je to isté, ako keď vraciate napríklad oblečenie

Problém s diaľničnou známkou.
Problém s diaľničnou známkou. Foto: TVNOVINY.sk

Stačí menšia nepozornosť a za diaľničnú známku môžete zaplatiť dvojnásobok. Ak chcete svoju chybu napraviť, máte na to iba pár minút.

Martina si kúpila na pumpe ročnú diaľničnú známku za 50 eur, ešte vo februári minulého roka. „Potom som dlhšie nešla po diaľnici, tak som na to zabudla, potom som si cez internet kúpila ďalšiu, v júli 2017 tiež ročnú a systém ma bez akéhokoľvek upozornenia pustil," povedala Martina.

Až, keď si koncom roka kontrolovala platnosť diaľničnej známky, zistila, že má dve. „Keď mi prvýkrát odpísali negatívne, že to bola moja vina, že mi nevrátia peniaze, ani mi to nepreklopia, tak som potom skúšala ďalej a dala som všetky možnosti, ktoré majú na stránke reklamácie - no všetky boli negatívne," opísala.

Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti však systém vždy kupujúceho automaticky upozorní, ak už je na dané evidenčné číslo diaľničná známka kúpená.

„Bez ohľadu na to, či si ju kupuje elektronicky alebo na predajnom mieste," vysvetlila hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

Či už si nedopatrením kúpite diaľničnú známku dvakrát alebo sa, napríklad, pomýlite pri vypĺňaní údajov, aký taký priestor na opravu je.

„V zmysle všeobecných obchodných podmienok, s ktorými teda zákazník pri kúpe diaľničnej známky súhlasí, je možné žiadať o vrátenie peňazí do 15 minút od kúpy diaľničnej známky. Tento čas je nastavený z prevádzkových dôvodov, pričom prípadné predĺženie tejto lehoty posudzujeme," vysvetlila Michaela Michalová.

Mnohí si myslia, že vrátiť diaľničnú známku zakúpenú elektronicky je to isté, ako keď vraciate napríklad oblečenie, ktoré ste si z internetu objednali. Tu totiž platí, že máte možnosť tovar alebo službu bez udania dôvodu do 14 dní vrátiť.

„Poplatok v zmysle ako nejakej dane alebo poplatku, ktorý je vymeraný, tak na to sa samozrejme tento zákon nevzťahuje, a vtedy by sa to neklasifikovalo ako predaj tovaru alebo služby na diaľku a nevzťahovalo by sa to pravidlo o 14 dňoch a možností vrátenia," uviedol Jozef Dvorský u Asociácie elektronického obchodu.

Teda ani v prípade diaľničnej známky. Neplatíte totiž za tovar ani službu. Je to úhrada za využívanie diaľnice. Preto je dobré byť pri jej kúpe mimoriadne obozretný, aby ste zbytočne neprišli o svoje peniaze. 

 

Komentáre ( 0)

 


Už ste čítali?