06. 06. 2018 06:00 | RUŽOMBEROK/TV Markíza

Pellegrini žiada urýchlene zmeniť problémovú križovatku v Ružomberku

Stretávajú sa tam dva hlavné ťahy, z východu na západ, zo severu na juh.

Ružomberčania chcú riešenie križovatky už roky.
Ružomberčania chcú riešenie križovatky už roky. Foto: TVNOVINY.sk

Kolóny už nie len v piatky a nedele, ale stále častejšie aj v bežné dni. Situácia na dopravnom uzle v Ružomberku naberá neúnosné rozmery. Vyriešiť by ju mal úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová, ktorý vytvorí obchvat mesta. No výstavba už viac ako tri roky stojí. 

Príčinou sú zosuvy pri razení tunela Čebrať. Premiér Pellegrini teraz žiada urýchlene zmeniť problémovú križovatku v Ružomberku tak, aby doprava bola plynulá.

Kto častejšie cestuje z východu na západ dopravnú situáciu v Ružomberku dobre pozná.
Na križovatke sa stretávajú dva hlavné ťahy, z východu na západ, zo severu na juh. Diaľnica tu bude až o štyri roky. Premiér teraz žiada rýchle riešenie od správcu križovatky.

„Sú tam zápchy, je tam lievik a preto som požiadal generálneho riaditeľa Slovenskej správy ciest, aby do 30.6. prišiel z návrhom dočasného technického riešenia," povedal premiér Peter Pellegrini.

Ružomberčania chcú riešenie križovatky už roky. Veci sa však pohli až po premiérovom urgencii. Správa ciest po dnešnom rokovaní s diaľničiarmi riešenie odrazu vysypala z rukáva.

„Zlepšenie dopravnej situácie pozostáva z dvoch krokov. Prvým je využitie daného priestoru križovatky na zmenu vodorovného a zvislého dopravného značenia, pridaním jazdných pruhov. Druhým krokom je rozšírenie cestnej komunikácie v dĺžke 900 metrov," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová.

Všetko má byť hotové do konca roka. No odborníci majú obavu, že to aj tak nepomôže. Efektívnejšia by vraj bola kruhová križovatka. „Ktorá by mala samozrejme viacej dopravných prúdov, boli by tam postavené bajpasy, ktoré by napríklad pruh východ západ vôbec nezaťažovali touto križovatkou," doplnil generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného  Ľubomír Palčák.

Toto riešenie však potrebuje viac peňazí aj priestoru, ktorého je tu málo. Problém teda asi vyrieši až diaľnica, ktorej výstavba by mala razením tunela Čebrať pokračovať už v najbližších mesiacoch. Celý úsek spustia až v roku 2022.

Niektorí dopravní odborníci hovoria, že výstavbu diaľnice treba ešte rozdeliť a dostavať čo najskôr aspoň úsek, ktorý by odbremenil enormne preťažený Ružomberok.

„Na základe pripomienok obcí v rámci procesu EIA bola možnosť čiastočného spustenia úseku do prevádzky s vyústením v križovatke Likavka vylúčená ministerstvom životného prostredia," dodala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

V správe o vplyvoch na životné prostredie sa totiž píše o extrémnom hluku, zvýšených emisiách aj intenzite dopravy. Teda problém by sa len preniesol na iné miesto.

Komentáre ( 0)

 


Už ste čítali?