15. 03. 2017 13:36 | BRATISLAVA/ Miriam Žiaková

Na vlastnej koži: Ako som (ne)schudla za 14 dní 11 kíl

Tak som si povedala, idem do toho, aby som na reálnom príklade dokázala, že je to len ďalšie klamstvo šíriace sa raketovou rýchlosťou internetom a sociálnymi sieťami s jediným cieľom.

Chudnutie - ilustračná snímka.
Chudnutie - ilustračná snímka. Foto: Shutterstock.com

Asi pred mesiacom na mňa vyskakoval niekoľkokrát denne zovšadiaľ článok „Schudnite za 14 dní 11 kíl! Alebo 5 kíl za týždeň!" Otravoval ma na facebooku, na weboch našich bulvárov, na instagrame, všade. Aby znel titulok dostatočne dôveryhodne, bol k článku pripojený aj vcelku na prvý pohľad seriózny 14-dňový jedálny lístok.

Každému racionálne zmýšľajúcemu čitateľovi ale musí byť po prečítaní si titulku viac než jasné, že schudnúť toľko kíl za tak krátku dobu je nereálne. Museli by ste denne zhodiť takmer 800 gramov, čo si neviem predstaviť ani v prípade, že by ste k diéte pridali aj poctivé každodenné dvojhodinové cvičenie. Ale povedzte to niekomu, kto chce veriť ilúziám...

Tak som si povedala, idem do toho, aby som na reálnom príklade dokázala, že je to len ďalšie klamstvo šíriace sa raketovou rýchlosťou internetom a sociálnymi sieťami s jediným cieľom. Naháňať lacným spôsobom kliky na príslušnej web stránke. Inak budem iba "opindávač", ktorý popiera všetky tie úžasne zázračné metódy.

Musím podotknúť, že jedálny lístok je plný zeleninových šalátov, vareného kuracieho mäsa, rýb, s trochou ovocia a toľkými dávkami vajec, že som sa bála, že po piatich dňoch už začnem hádam aj kotkodákať. Počas dvoch týždňov som ich zjedla 36. Nerobilo mi žiaden problém jedálny lístok dodržať, lebo nemám žlčník a na diétu bez sacharidov a tukov a striedme stravovanie som v podstate zvyknutá.

Ešte som dobrovoľne vypustila aj rannú kávu, v ktorej býva trocha smotany, akékoľvek sladené nápoje a alkohol (s výnimkou dvoch dní, kedy som si dala 3 dcl vína, aj keď alkohol zakázaný nebol), všetky sladkosti s výnimkou jedného bombónu na MDŽ. Jedávala som 3x denne ako bolo uvedené v jedálnom lístku. Stanovila som časy tak, aby som nebola hladná. O 9.00, o 13.00 a večer medzi 17.00 a 18.00, podľa toho, ako som prišla z práce domov.

Prvý týždeň

Prvý diétny týždeň mi nerobil žiadne väčšie problémy, akurát som na môj vkus jedla priveľa mäsa, na čo nie som zvyknutá, lebo mäso mi veľmi nechutí a takmer denne ho rozhodne bežne nejedávam. Maximálne dvakrát do týždňa. Takže som ho asi dvakrát vypustila a dala som si iba šalát.

Nedočkavo som čakala na záver prvého týždňa, pretože podľa reklamy by som počas neho mala schudnúť prvých päť kíl. Môj odhad bol, že to môžu byť maximálne tak dve kilá. A po prvom vážení prichádza „sklamanie" prvé: bilancia chudnutia po prvom týždni bola -1,5 kg. Toho, kto by sa na túto diétu dal, ale je zvyknutý chodiť denne na pestré pravidelné obedy (čo nie je môj prípad) by po postavení sa na váhu po týždni musel trafiť šľak.

Druhý týždeň

Disciplinovane som pokračovala v diéte, hoci mi už po týždni bolo jasné, že moje tvrdenie o opaku zázračného titulku je pravdivé. Ale nemohla by som to tvrdiť a napísať o tom, keby som tú „úžasne zázračnú" diétu neabsolvovala kompletne celú, lebo niekto by potom mohol legitímne oponovať, že prvý týždeň mi iba štartoval organizmus a zázrak by bol prišiel v tom druhom týždni...

Takže som si povedala: „Chceš nechceš, dotiahni to dokonca." A tak ubehol aj druhý týždeň. Okrem tých 36 vajec som zjedla 14 pomarančov, asi kilo kuracieho mäsa a obrazne povedané, asi za vaňu zeleniny. Po štrnástich dňoch prišiel čas záverečného váženia sa.

Milé optimistické čitateľky reklamných sloganov v nádeji, že sú pravdivé, mám pre vás zdrvujúcu správu - NIE SÚ! Bilancia úbytku na hmotnosti po 14-tich dňoch zázračnej diéty je - 1,5 kg. Žiadnych päť za týždeň a tobôž nie jedenásť kíl za dva. V druhom týždni som dokonca neschudla ani gram. Telo si zvyklo na iný objem a zloženie potravy. Stačilo mu to a zo zásob tuku už nečerpalo.

Ale dá sa na to pozrieť aj optimisticky. Myslím si, že schudnúť za dva týždne -1,5 kila je celkom optimistické, keď si predstavím, že za mesiac to pri zdravom stravovaní podobného typu môžu byť tri a za dva mesiace možno šesť. Do leta do plaviek aj deväť. A ak si to kilo a pol, čo som schudla vizuálne premietnem do podoby slaniny predo mnou položenej na stole, tak to nie je zlá bilancia.

Čo dodať na záver

Snáď iba to, čo hovorím pri všetkých textoch o zázračných liečebných metódach, z ktorých razom vyzdraviete, skrásniete alebo o zázračných diétach či tabletkách na chudnutie.

„Ak by to všetko naozaj fungovalo, na svete by boli iba zdraví, štíhli a krásni ľudia." 

Verte, že sú to všetko vždy iba reklamné triky, ktorých cieľom je naháňať kliky, z ktorých majitelia stránok profitujú, lebo vedia, že na ne kliknú ženy všetkých vekových aj váhových kategórií, lebo štíhle a zdravé chcú byť všetky. Mladé, v strednom veku, staršie, či dokonca dôchodkyne. A to tak vychudnuté, ako aj chudé, plnoštíhle, korpulentné či tučné.

Jedálny lístok, podľa ktorého sa Miriam stravovala:

1. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: 2 krajce celozrnného chleba, nejaké ovocie
Večera: Veľký zeleninový šalát s vareným kuracím mäsom

2. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Šalát z listovej zeleniny a varené kuracie mäso
Večera: Zeleninový šalát a 2 vajíčka na ľubovoľný spôsob, 1 pomaranč

3. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: 1 paradajka, 1 krajec celozrnného chleba a nízkotučný syr
Večera: Veľký šalát s uvareným kuracím alebo morčacím mäsom

4. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Ovocie podľa vlastného výberu
Večera: Veľký šalát s dusenou hydinou

5. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Zelenina pripravená na pare a 2 vajíčka na vlastný spôsob
Večera: Veľký šalát s opekanou alebo grilovanou rybou

6. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Ovocie podľa vlastného výberu
Večera: Veľký šalát s dusenou hydinou

7. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Paradajkový šalát a zelenina varená nad parou s kuracím mäsom
Večera: Opäť zelenina pripravovaná nad parou

8. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Veľký šalát s kuracím mäsom
Večera: 1 pomaranč, šalát a 2 vajíčka na ľubovoľný spôsob

9. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Zelenina varená nad parou a 2 vajíčka na ľubovoľný spôsob
Večera: Veľký šalát s pečenou alebo grilovanou rybou

10. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Veľký šalát a varené hydinové mäso
Večera: 1 pomaranč a zeleninový šalát s 2 vajíčkami varenými na tvrdo

11. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Dusená zelenina, nízkotučný syr a 2 vajíčka na ľubovoľný spôsob
Večera: Veľký zeleninový šalát a varené alebo dusené kuracie mäso

12. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Tuniakový šalát
Večera: Veľký zeleninový šalát a 2 vajíčka na ľubovoľný spôsob

13. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Varené kuracie mäso a veľký šalát
Večera: Ovocie podľa vlastného výberu

14. deň

Raňajky: 1 citrusové ovocie a 2 vajíčka uvarené na tvrdo
Obed: Zelenina pripravená nad parou a varené hydinové mäso
Večera: to isté ako na obed

Poznámka: Na množstvo mäsa, rýb a zeleniny neexistujú obmedzenia. Zjedzte ich toľko, aby ste sa dostatočne zasýtili až do nasledujúceho jedla.


Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?