10. 08. 2017 15:43 | VEĽKÁ BRITÁNIA/ nt

Harmonogram, akoby mal vyzerať váš deň. Dodržte ho a budete mať šťastnejší život

Napríklad najlepší čas na sex je po siedmej ráno.

Harmonogram, akoby mal vyzerať váš deň. Budete mať zdravší a šťastnejší život
Harmonogram, akoby mal vyzerať váš deň. Budete mať zdravší a šťastnejší život Foto: Shutterstock.com

Najlepší čas na milovanie je o 7:30 ráno alebo 45 minút po zobudení. Zistenie vychádza z najnovšieho výskumu. Dôvodom je, že ak sa dobre vyspíte, tak je o tomto čase hladina energie u oboch pohlaví najvyššia a majä vačšiu výdrž.

Výhodou ranného milovanie je to, že rýchlo vyplavené endorfíny znižujú krvný tlak a stres a zvyšujú pocit pohody počas celého dňa. Píše Daily Mail.

Zistenia pochádzajú z prieskumu spoločnosti Forza Supplements, ktorá sa pýtala 1000 zdravých a aktívnych ľudí, kedy je podľa nich optimálny čas na zapojenie sa do rôznych aktivít.

Takisto sa zistilo, že ideálny čas na behanie je tesne pred 7.00 h ráno. Odborníci hovoria, že ak cvičíme ráno pred raňajkami nalačno, tak spaľujeme viac tuku.

Je to preto, lebo hladina cukru v krvi a hladiny inzulínu a glykogénu sú po celonočnom pôste nižšie.

Úroveň koncetrácie je najvyššie tri hodiny po zobudení. Odborníci tak odporúčajú, aby ste si v práci vyriešili najťažšie úlohy do desiatej hodiny dopoludnia. O hodinu neskôr už vrcholí hladina stresu, takže v tom čase by ste si mali na chvíľu oddýchnuť.

Najlepším časom na alkoholický drink je 18.10 h. Také víno by ste si mali dať štyri hodiny predtým, než sa uložíte na spánok, aby mala vaša pečeň čas na zotavenie.

Ideálny čas, kedy by ste si mali ísť ľahnúť je 22.10 h.

Kedy sa najesť?

Slabé momenty obvykle prídu o 15.30 a 20.15 h, kedy dostaneme chuť na nejaké nezdravé jedlo.

Najlepšie je raňajkovať o 7.15 h, obedovať o 14.15 h a ak chcete schudnúť, tak by ste mali večerať najneskôr o 18.00 h.

Nie ste ranné vtáča?

Väčšine ľudí fungujú telesné hodiny podobne, ale existujú vedecké dôkazy, že niektorí skutočne nie sú ranné vtáčatá. Vedci už dlho vedia, že všetci máme individuálny chronotyp - biologická vlastnosť, ktorá vysvetľuje, prečo niektorí ľudia vstávajú ráno bez problémov a niektorí s tým neustále zápasia.

Ak ste typ nočnej sovy, odborníci radia, že by ste si len mali posunúť celý časový harmonogram. Ak napríklad vstávate o 8.45 h, tak si dáte večeru dve hodiny pred polnocou.

Profesor medicíny a odborník na spánok Colin Espie, ktorý pôsobí na Oxfordskej univerzite, tvrdí, že ľudia by sa nemali nútiť k rannému vstávaniu. "Je dôležité, aby ľudia experimentovali a našli spôsob spávania a vstávania, pri ktorom sa cítia pohodlne," povedal a zdôraznil, že je dôležité, aby ste ale vstávali a chodili spať v rovnakom čase. Zaistíte tak, že vaše vnútorné hodiny budú dobre nastavené a budú pracovať rovnako každý deň.

"Na svete nenájdete dvoch rovnakých ľudí, ale zistili sme, že toto sú najlepšie časy, kedy má priemerný človek robiť kľúčové aktivity, ktoré mu zabezpečia zdravý a šťastný život," povedal riaditeľ spoločnosti Forza Supplements Lee Smith.

"Malé úpravy vašej rutiny vám môžu naozaj pomôcť schudnúť, byť efektívnejší v práci a dokonca podať lepší výkon v posteli," dodal.



Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?