15. 12. 2017 06:00 | BRATISLAVA/Reflex

Nakupovanie ovplyvňuje aj vôňa. Vieme, ktorá nás núti míňať viac

Znie to neuveriteľne, ale niektorá nám spôsobuje dokonca aj slintanie.

Reportérka magazínu Reflex Miroslava Ondrejčíková so špecialistom na aromamarketing Michalom Šujanom.
Reportérka magazínu Reflex Miroslava Ondrejčíková so špecialistom na aromamarketing Michalom Šujanom. Foto: Reflex

Vojdete do nákupného centra a prvé, čo ucítite, je lákavá vôňa. Najprv neviete presne povedať, čo to je, ale po chvíli sa vaše zmysly zorientujú a rozoznáte, že sprava sa šíri vanilka, zľava káva s koláčmi a z obchodu pred vami vôňa kožených topánok.

Zrejme nepochybujete a považujete vône za skutočné. Lenže nie - obchodníci v poslednej dobe s našimi čuchovými zmyslami pracujú premyslene. Znamená to, že nás zároveň motivujú míňať viac peňazí?

Pri nakupovaní si často ani neuvedomíme, že na všetky naše zmysly pôsobí prešpekulovaný marketing. Od farieb cez hudby až po vôňu. Vôňa vanilky pôsobí na ženy tak, že majú chuť viac míňať.

Ako to vlastne je? Zisťovala u odborníka reportérka magazínu Reflex Miroslava Ondrejčíková.

 


Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?