12. 07. 2018 06:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Nedarí sa vám schudnúť, aj keď máte dobré návyky?

Možno robíte jednu z týchto chýb.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Evgeny Atamanenko /shutterstock.com

Čudujete sa, že nechudnete, napriek tomu, že máte dobré stravovacie návyky? V našom článku nájdete chyby pri stravovaní, o ktorých si myslíme, že sú najčastejšie.

Jedzte správne a vaše telo sa vám odvďačí. Sledujte, čo do neho dávate, pretože zdravie máme len jedno. Ani prehnaná kontrola psychiky nie je dobrá. Pokúste sa nájsť starú známu zlatú strednú cestu a zachovajte si zdravý životný štýl. Nestresujte, aj keď občas zhrešíte. Veď aj vy ste len človek.

Raňajky sú základ dňa

Určite ste túto známu vetu počuli už mnohokrát. Raňajky naštartujú metabolizmus a získame potrebnú energiu pre náročný deň. Ale pozor - neznamená to, že si môžete dať čokoládovú tyčinku. Raňajky môžu obsahovať aj sacharidy, ale hlavne - mali by byť výdatné. Dobré sú vajíčka, banánové lievance alebo ovsená kaša s ovocím a orieškami.

Dôležitá je pravidelnosť a pitný režim

Človek by mal mať medzi jedlami aspoň trojhodinové odstupy. Ak celý deň nejete, pretože nemáte čas a večer do seba natlačíte všetko, čo vidíte, nie je to pre telo zdravé. Vždy si vezmite so sebou do školy alebo do práce desiatu a doprajte si pár minút na jedlo, ktoré si vychutnáte.

Máte zlú náladu? Spoznajte svoje stravovacie hriechy

Nezabúdajte na dostatok tekutín, ktoré sú pre telo dôležité. Človek by mal vypiť približne poldruha litra za deň. Nezabúdajte, že myslíme čistú vodu, ktorú si môžete dochutiť citrónom alebo mätou. Sladké malinovky nielen kazia zuby, ale môžu byť tiež dôvodom, prečo nechudneme. Je v nich zbytočný cukor, bez ktorého sa zaobídete.

Aj biele pečivo je prekážka

Niektorým ľuďom stačí iba vynechať biele pečivo (rožky, briožky) a kilá idú dole. To sa dá dodržiavať aj dlhodobo. Ak ale kupujete celozrnné pečivo, pozorne si prečítajte, či to nie je len zafarbené biele pečivo, ktoré sa tvári ako hnedé.

Nedostatok vlákniny je častá chyba

Vaša strava by mala byť vyvážená a mala by obsahovať „ z každého rožku trošku", vrátane vlákniny. Je do dôležitá zložka v strave, ktorá ovplyvňuje aj vyprázdňovanie. A preto si ju nezabudnite zaradiť do jedálnička.

Light, fitness a nízkotučné produkty

Je tam napísané "light" a "fitness", tak to sa určite hodí do môjho plánu na chudnutie. Stačí, keď si prečítate zloženie a zistíte, že s týmito výrobkami to nie je celkom výhra. Nebuďte jedna z tých, ktorá naletí predajcom. Zapamätajte si tiež, že je dobré zjesť poriadny kvalitný produkt, než ten nízkotučný.

Čítajte etikety

A na záver máme pre vás ešte jednu dobrú radu. Čítajte etikety na výrobkoch. Hoci zo začiatku im nebudete stopercentne rozumieť, časom sa v nich začnete orientovať a budete presne vedieť, čo telu dávate, píše doma.krasna.cz.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?