24. 09. 2018 13:42 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Chcete sa zbaviť bolesti hlavy? Tieto jedlá radšej nejedzte

Dôležité je zaradiť do jedálnička potraviny s obsahom horčíka.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: ViDi Studio/shutterstock.com

Nie je nič nepríjemnejšie, ako keď sa ráno zobudíte a zistíte, že vás príšerne bolí hlava. Pozriete sa von z okna a zistíte, že to môže byť z počasia. Pozriete sa spätne na ostatných 12 hodín a zistíte, že včera ste napr. večerali neskôr ako ste mali alebo ste trošku viac vypili ako bežne. Že by to bolo z toho?

Ak nie ste človek, ktorého bolieva často hlava a nie je to chronické, bolesť zaženiete nejakým analgetikom. Ak ho nejete často, zaberie vám takmer s určitosťou. No sú ľudia, ktorí mávajú chronické bolesti hlavy. Jedným z takýchto ochorení je migréna. Prejavuje sa hlavne opakovanými záchvatmi bolesti hlavy, ktoré týchto ľudí dosť obmedzujú. Niekedy dokonca nemôžu vôbec nič robiť, potrebujú iba ticho a tmu.

Málo sa ale vie, že každú desiatu bolesť hlavy môže vyvolať nevhodné jedlo. Ak aj vy patríte medzi ľudí, ktorých sužuje urputná bolesť hlavy, spomeňte si na to, čo ste jedli.

Pozor na citrusy, syry i spracované mäso

Podľa výskumu niektorých lekárov vyvolajú bolesť hlavy citrusy, vrátane džúsov z týchto plodov. Ďalej sú to predovšetkým tučné jedlá, najčastejšie syry i čokoláda, ale aj niektoré druhy zeleniny, napr. paradajky.

Telo pravdepodobne reaguje na určité látky. Jednou z nich je tyramín, ktorý sa vytvára pri rozklade proteínov, keď jedlo starne. Nájdete ho v zrejúcich syroch, ale aj mozarelle, feta syre alebo parmezáne. Medzi spúšťače patrí aj fenyletylamín, ktorý sa nachádza v potravinách, ktoré prešli fermentáciou (napr. čokoláda).

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Umomos/shutterstock.com
 

Možné je aj to, že ľudia s migrénou nemajú dostatok enzýmov, ktoré by si s rôznymi látkami v potravinách poradili. Napríklad tyramín potom spôsobí to, že sa v tele zvýši tlak a dôjde k väčšiemu tlaku na cievy - a bolesť hlavy je na svete.

Migrénu však môžu vyvolať potraviny s jeho vysokým obsahom - napr. všetky druhy fazule, kyslé uhorky, naložené olivy, sušené ovocie, umelé sladidlá, spracované mäso, slanina, ale aj banány, červené slivky a hlavne - všetky konzervované potraviny.

Voda je dôležitá, alkohol vynechajte

Možno ste to nevedeli, ale bolesť hlavy si môžete privodiť aj výkyvmi v stravovaní. Napríklad dlhým hladovaním pri držaní diét, pretože to spôsobuje pokles hladiny cukru v krvi. Dôsledkom je malátnosť, nevoľnosť a u niektorých ľudí je práve aj bolesť hlavy.

Dôležitý je samozrejme aj pitný režim. Ideálna je obyčajná voda. Veď určite poznáte, že ak ste málo pili, tak vás rozbolí hlava.

U ľudí so sklonom k migrénam platí dvojnásobne, že by nemali vôbec piť alkohol. Najrizikovejšie sú červené vína, tvrdý alkohol i niektoré druhy piva. A v kombinácii s fajčením si o migrénu priamo koledujete, píše doma.nova.cz.

Migrény sa zbavíte týmito potravinami

Ak nie ste človek, ktorý rád je lieky, skúste sa zbaviť migrény zaradením týchto potravín do jedálnička. Dôležité je, aby mali v sebe vysoký obsah horčíka, pretože práve magnézium pomáha s bolesťou hlavy. Skúste jesť tri hrste orechov denne, poprípade tekvicové semiačka, mandle, nevyhýbajte sa špenátu alebo kapuste.

Zaradiť do jedálnička by ste mali aj avokádo, ktoré je mastné a práve tuky pomáhajú telu horčík lepšie absorbovať.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy

Už ste čítali?