13. 03. 2019 06:00 | BRATISLAVA/Martin Lachkovič

Fitness centrá v januári praskali vo švíkoch. Zisťovali sme, ako sú na tom teraz

Odborníci zároveň poradili, ako si udržať motiváciu či zlepšiť zdravotný životný štýl.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: reprofoto/tvnoviny.sk

Mať vypracované telo je sen nejedného Slováka. Mnohí si preto na konci roka dajú novoročné predsavzatie, v ktorom si sľubujú pravidelné cvičenie a pohyb. Aj vďaka tomu fitness centrá v januári praskali vo švíkoch.

Niektoré prevádzky evidovali po Novom roku aj 50 percent nárast návštevnosti. Mnoho cvičiacich sa aj po februári však stále ešte drží. Podľa údajov oslovených prevádzok v skrátenom mesiaci poľavilo iba 6 až 14 percent klientov.

„Február je zvláštny mesiac, pretože sú tam nejaké prázdniny a voľná. Ak by sme odčítali tieto dni a brali odpracované dni, tak markantný pokles nevidíme," vyjadril sa marketingový manažér siete posilňovní Vladan Fejlek.

Priemerné zmeny návštevnosti fitness centier.
Priemerné zmeny návštevnosti fitness centier. Foto: TVNOVINY.sk
 

Fitness centrá najväčší odliv klientov ešte len čakajú. Slabšiu návštevnosť každoročne evidujú najmä v letných mesiacoch.

„Slabšie sú mesiace júl, august a september, kedy ľudia čerpajú dovolenky. Pokles je cítiť aj v druhej polke decembra. Vtedy sú ľudia v akomsi sviatkovom móde," uviedol majiteľ fitness centra Šimon Synek.

Čo radia odborníci?

Pre začiatočníka môže byť udržovanie pravidelnej aktivity náročné. Podľa psychológa je preto okrem jasnej motivácie dôležité vybudovať si postupnými krokmi návyk.

„Ak je môj cieľ, napríklad, behať 10 minút denne a doteraz som nebehal vôbec, prvý deň si idem zabehať na 15 sekúnd, druhý deň 20 sekúnd, tretí deň 30 sekúnd. Takto pomaličky sa približujem k môjmu cieľu," poradil psychológ Robert Krause.

Po vytvorení návyku to ani zďaleka nekončí. Odborníci radia, aby si cvičiaci našli aj iné aktivity, ktoré budú dopĺňať zdravý životný štýl.

„Človek, ktorý sedí osem hodín denne v kancelárii a príde trikrát za týždeň cvičiť, tak mu to nestačí. Popritom by sa mali prechádzať, bicyklovať, mali by chodiť do prírody a podobne," odporučil kondičný tréner Patrik Viša.

 


Komentáre ( 0)