22. 12. 2015 19:40 | BRATISLAVA/Dávid Vido

Chlapec so zápalom pľúc mrzol v sanitke. Zdravotná služba tvrdí, že nemala inú možnosť

Sanitka sa totiž pokazila deň pred tým, ako mala ísť so synom k špecialistovi.

Pani Katarína, ktorá mrzla v sanitke so synčekom.
Pani Katarína, ktorá mrzla v sanitke so synčekom. Foto: TV Markíza

Po zápale pľúc mrzli v sanitke. Na prevoz so zdravotnou službou mladá mamička z Bratislavy len tak ľahko nezabudne. Spolu s ďalšou malou pacientkou sa tam cítili ako v chladničke.

Katarína sa sama stará o dve malé deti. Jej štvorrročný syn bol hospitalizovaný v nemocnici v Podunajských Biskupiciach. Vyšetriť ho ešte potreboval detský špecialista. ,,Malý je po zápale pľúc má ho ešte nedoliečený nastúpili sme do sanitky, ktorá nás prevážala do detskej fakultnej nemocnice," spomína si.

Vo vozidle dopravnej služby, ktorá funguje ako taxík ich ale čakala nepríjemná zima. Vodič je povedal, že on ako vodič to nerieši a firmu, pre ktorú jazdi to nezaujíma.

Súkromnej firme je veľmi ľúto, že deti museli mrznúť, ale inú možnosť ako použiť sanitku s pokazeným kúrením nemali. ,,Toto rozhodnutie sme urobili v záujme čo najrýchlejšieho prevozu detského pacienta," napísal nám stanovisko Zdravotná dopravná služba.

Spoločnosť zvažovala vyslať aj náhradné vozidlo to by ale údajne trvalo píliš dlho a tak použili aj to pokazené.Matka hovorí, že oni neboli jediní, ktorí takto vymrzli. ,,Niektorí rodičia na oddelení kde sme boli hospitalizovaní hovorili že aj deň pred tým sa viezli v tom istom vozidle a bolo tam tiež nefunkčné kúrenie," spomína si Katarína.

 

Dlhodobé zlyhanie kúrenia v sanitke spoločnosť zásadne odmieta.,,V sanitke sa pokazilo kúrenie deň pred prevozom p. Kataríny s dieťaťom," napísala nám služba.

Iróniou je, že na vyšetrenie cestovali ráno počas dopravnej. „Bolo tam ešte jedno dievčatko z pľúcneho oddelenia so zdravotnou sestričkou aj im bola zima vlastne bola tam ako v chladničke," dodáva.

„Chceme ešte zdôrazniť, že prevoz pani Kataríny s dieťaťom trval 22 minút a po prevoze ešte v ten deň bola sanitka poslaná do servisu na opravu," píše sa v stanovisku prepravnej služby.

Takáto služba je hradená z vášho poistenia takže, keď sa vám takýto problém stane kontaktujte svoju zdravotnú poisťovňu, ktorá by to mala vyriešiť. „Vlastne som v sanitke prechladla, ale ide o to aby sa takto nezaobchádzalo s pacientmi ani s deťmi ani so žiadnymi pacientmi," dodáva.


VIAC Z Domáce