30. 04. 2016 19:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

Hrozba pre domácich gazdov: Končí sa im dôležité povolenie

Takzvané „céčkové tabuľky" s evidenčným číslom i za dva a pol roka vydali pre viac ako 34-tisíc vozidiel.

traktor.jpg
traktor.jpg

Dostali šancu, no teraz sa boja, čo s nimi bude. Majitelia podomácky zostrojených traktorov dostali povolenie jazdiť. Zaplatili zaň 33 eur, háčik je ale v tom, že výnimka bola len na tri roky a čas sa kráti. Drobní gazdovia s traktormi takpovediac bez papierov dostali v septembri 2013 povolenie, aby mohli po ceste ísť na pole.

Na jeseň sa tak toto trojročné povolenie skončí. „Dostanú takú osobitnú značku, bez toho, aby museli absolvovať prehliadku na stanici technickej kontroly (STK)," povedal v apríli 2013 minister vnútra Robert Kaliňák.

Obyvateľ obce Kružlová (okr. Svidník) Milan Miháľ tak mohol na cesty, hoci iba tretej triedy, no jemu i tisíckam ďalších na dedinách to stačí. „Zaplatil som 33 eur, zákonnú poistku. Môžeš si všetko doma spraviť sám. Na nikoho nie som odkázaný. Mohol som ísť na cestu, mohol som si priviezť drevo a tak," hovorí.

 

Takzvané „céčkové tabuľky" s evidenčným číslom i za dva a pol roka vydali pre viac ako 34-tisíc vozidiel, podľa zákona na tri roky. „Nikto mi ešte zatiaľ nevie povedať, ako to bude ďalej," tvrdí Miháľ.

Majitelia takýchto, ale napríklad i podomácky vyrobených traktorov sa teda pýtajú, čo bude po skončení trojročnej lehoty. Hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR Denisa Baloghová tvrdí, sa musia vrátiť. „Je potrebné ich vrátiť späť dopravnému inšpektorátu spolu s dokladom o ich pridelení najneskôr v deň skončenia ich platnosti."

Po troch rokoch tak musí majiteľ traktora o pridelenie takejto tabuľky s evidenčným číslom opäť požiadať, čo aj urobí. „To je veľmi zlé. Je to zase proti ľuďom. Opäť 33 eur, to je veľmi dobré. Pre štát," netají rozčarovanie pán Miháľ.

Každú žiadosť o to, aby takéto traktory mohli na cestu III. triedy, bude dopravný inšpektorát posudzovať individuálne. „Dopravný inšpektorát potom zváži, či boli splnené všetky podmienky, ako aj to, či pridelenie týchto tabuliek nevplýva nepriaznivo na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," dopĺňa Baloghová.

Tá nevie ani skonštatovať počet nehôd a rôznych dopravných kolízií, ktorými aktérmi boli šoféri takýchto traktorov či podobných strojov. „V súvislosti s počtom nehôd s účasťou takejto skupiny vozidiel, s takto špecifikovanou štatistikou nedisponujeme."

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce