25. 11. 2017 19:50 | BRATISLAVA/TV Markíza

Slovenský internet ovládla kampaň "My sme les". Dokáže však niečo zmeniť?

Video, v ktorom známe osobnosti vyzývajú na ochranu nášho prírodného bohatstva, si za týždeň pozrelo 100-tisíc ľudí.

My sme les.
My sme les. Foto: TV Markíza

My sme les. Tieto tri jednoduché slová ovládli slovenský internet. Virtuálna megakampaň sa už po pár dňoch stala najväčšou podpisovou akciou týkajúcou sa životného prostredia. Pokúšali sme sa zistiť, či môže aj niečo reálne zmeniť.

Video, v ktorom známe osobnosti vyzývajú na ochranu nášho prírodného bohatstva, si za týždeň pozrelo 100 tisíc ľudí. Spája sa s ním online podpisová akcia, do ktorej sa zapojilo takmer 60-tisíc ľudí. Je tak najväčšia svojho druhu v histórii. Tí, ktorí ju podpísali, žiadajú takzvané desatoro pre les - teda veci, ktorými by sa štát mal zaoberať, aby zastavil jeho zmenšovanie.

Podobne to bolo aj pri rušení mečiarových amnestií - kedy sa tiež vytvoril tlak aj na základe petície. Prvú z dvoch skúšok už teda podľa odborníkov ochranári zvládli - kampaň sa počtom zapojených dá považovať za úspešnú. Mnohé z jej cieľov a riešení sa prekrývajú s pohľadom ministerstva životného prostredia. Podčiarkuje to aj memorandum o lesoch, ktoré minister životného prostredia už koncom septembra predstavil na pôde agrorezortu

 


VIAC Z Domáce