04. 06. 2020 19:38 | BANSKÁ BYSTRICA/TV Markíza

Banskobystričania si chcú po koronakríze pomôcť sami. Rozbiehajú kampaň Som BYSTRÝčan

Je založená na lokálpatriotizme.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: TV Markíza

Po uvoľnení opatrení v súvislosti s koronavírusom si chcú pomôcť sami. V Banskej Bystrici vyzývajú, aby tamojších podnikateľov podporili samotní Banskobystričania. Nakupovať by mali "u svojich ľudí".

S naším štábom sme navštívili jednu z mnohých banskobystrických reštaurácií. Po opätovnom otvorení počítajú straty i prvých zákazníkov. Či už je to obed alebo len rýchla káva, aj v tejto reštaurácii zvlášť citlivo vnímajú každú jednu objednávku.

Tunajších podnikateľov podporuje nová kampaň. Podnik či predajňu si označia a "Bystrí Bystričania" by mali vycítiť, že je to správne miesto. „Aby ukázali zákazníkom v našom okrese, že oni sú odtiaľto. Zamestnávajú našich ľudí a tu platia dane," konštatoval spoluzakladateľ kampane Martin Turčan.

Oslovení podnikatelia vnímajú túto iniciatívu pozitívne. V zahraničí je bežné, že ľudia nakupujú u lokálnych výrobcov a zisk tak ostáva doma a znova sa prerozdelí v jednom mieste.

Čo sa kupuje, na tom nezáleží. Nech je to hoci len skrutka. Zohnať sa dá vo veľkom reťazci alebo u domáceho predajcu. „Lokálpatriotizmus je niečo, čo si musíme do seba nejakým spôsobom vštepiť. Očakávam, že sa tak začneme aj po tejto kríze správať," povedal nám konateľ banskobystrickej spoločnosti Andrej Patráš.

Podpredseda samosprávneho kraja Ondrej Lunter je presvedčený o tom, že toto je trend. „Aj čísla z predajov hovoria o tom, že ľudia vyhľadávajú už dnes nielen podľa ceny, ale aj podľa miest aj podľa toho, že kto akým spôsobom pôsobí v regióne," zdôraznil.

Označené obchody by mali pribúdať. Kampaň zatiaľ nemá vytýčený termín ukončenia.

Reportáž spracoval Ľubo Fronko.

 

Celé Televízne noviny si pozrite na markizaplus.sk.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z Domáce