06. 12. 2021 11:25 | BRATISLAVA/TASR

Slovenská pošta upravila doručovanie: Pozrite si, čo sa mení

Chcú tak chrániť zdravie obyvateľov a zamestnancov pošty v prvej línii.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: TASR

Slovenská pošta upravila doručovanie niektorých doporučených zásielok a balíkov s cieľom chrániť zdravie obyvateľov a zamestnancov pošty v prvej línii. Urobila tak v dôsledku vyhláseného núdzového stavu v súlade s príkazom ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina). Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.

Doručovanie obyčajných listových zásielok pokračuje ako doposiaľ, doručovateľ ich vhodí do poštovej schránky. Ak je zásielka príliš veľká a nie je možné vhodiť ju do schránky, bude uložená v pobočke pošty a doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky.

„Doporučené zásielky bez doplnkových služieb doručuje Slovenská pošta vhadzovaním do domovej listovej schránky, pričom za deň doručenia sa považuje deň vhodenia takejto zásielky do schránky, priblížila Dorčáková. Ak zásielku nemožno z dôvodu veľkosti vhodiť do poštovej schránky, bude uložená v pobočke pošty a doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky.

Úradné zásielky, poistené listy, doporučené listy so službou Dobierka, Doručenka/eDoručenka, Do vlastných rúk, poštové poukazy na adresu a na výplatu doručovaných s peniazmi, ako aj balíkové zásielky doručujú doručovatelia alebo kuriéri na otvorenom priestranstve, napríklad pred domom, pričom doručovateľ privolá adresáta zvončekom.

„Pri preberaní zásielky treba dodržiavať hygienické opatrenia, tzn. adresát musí mať riadne nasadený respirátor, musí mať vlastné pero a treba dodržiavať stanovené odstupy,“ podotkla hovorkyňa. Ak adresát nie je zastihnutý, doručovateľ nechá v domovej listovej schránke oznámenie o uložení zásielky a zásielka bude uložená v pobočke pošty.

Slovenská pošta zároveň prosí zákazníkov v karanténe, aby z bezpečnej vzdialenosti a bezpečným spôsobom jasne informovali doručovateľov, že aktuálne nemôžu prísť s nimi do kontaktu a prevziať si zásielku. „V záujme celospoločenskej ochrany Slovenská pošta vyzýva občanov, aby boli pri preberaní zásielok ohľaduplní, opatrní a zodpovední,“ dodala Dorčáková.

Priblížila, že na minimalizovanie rizika šírenia nákazy COVID-19 aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR. V priestoroch pobočiek je počet zákazníkov regulovaný. V pobočke sa môže aktuálne nachádzať jeden zákazník na 25 štvorcových metrov.

Zároveň musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba tí zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadený respirátor, s výnimkou zákazníkov podľa príslušnej vyhlášky ÚVZ. Pošta odporúča priniesť si rukavice a vlastné pero a pri úhrade platieb uprednostniť platobnú kartu. K dispozícii je aj dezinfekcia rúk. Ak je to možné, pošta odporúča vybaviť potrebné záležitosti on-line, cez mobilnú aplikáciu alebo použitím BalíkoBoxov.


VIAC Z Domáce