03. 02. 2016 11:20 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk, mm

Bič na neposlušných obchodníkov. Reklamáciu vám vybaví advokát za symbolickú sumu

Problémy pri reklamácii tovaru po novom môžu riešiť aj zaregistrované advokátske kancelárie či združenia.

Obchod so športovými potrebami - ilustračné foto
Obchod so športovými potrebami - ilustračné foto Foto: shuterstock.com/Tarr Pichet

Od 1. februára vstúpil do platnosti zákon, ktorý má smerovať k ešte väčšej ochrane spotrebiteľa. Podľa neho sa zákazníci, ktorým predajca neuznal reklamáciu, môžu obrátiť už aj na zaregistrované advokátske kancelárie či združenia. Tie by to mali vyriešiť za najviac päť eur do 90 dní. Doteraz to riešili len štátne úrady.

„Pomocou nového systému už budú môcť spotrebitelia jednoducho a rýchlo riešiť svoje spory," uviedla hovorkyňa rezortu hospodárstva Miriam Žiaková. Pritom nemusí ísť len o reklamáciu, ale aj o problémy s odstúpením od zmluvy či nekalými praktikami obchodníkov, píše denník Pravda.

„Je to dobrá vec, urýchli to celé konanie. Mnoho sporov pôjde mimo súdu, nemusí sa stavať žaloba a čakať na rozhodnutie súdu," povedal pre denník si Ondrej Kračún zo Združenia slovenských spotrebiteľov v Rožňave, ktoré sa plánuje registrovať.

Odborníci však varujú, že dohodu musí rešpektovať predávajúci aj kupujúci. „Tento zákon potrebujete jedného aj druhého. Musí to chcieť predávajúci i kupujúci a musia rešpektovať dohodu. Mám skúsenosti, že tá ochota na strane predávajúceho chýba. Povedia, že nebudú rešpektovať dohodu a nikto ich k tomu neprinúti," povedal advokát Jozef Markoš zo Združenia slovenských spotrebiteľov vo Zvolene.

„Dohoda je záväzná rovnako ako iná zmluva. Pokiaľ ju jedna zo strán nedodrží, druhá strana sa môže svojich práv domáhať aj súdnou cestou," uzavrela Žiaková.


Komentáre ( 0)