24. 05. 2016 16:32 | BRATISLAVA/ TV Markíza

Nebojte sa reklamácie služieb, tu je zopár rád

Obchodná inšpekcia tvrdí, že uspieť sa dá rovnako, ako pri reklamovaní odlepenej podrážky na topánke.

Budúce kaderníčky.
Budúce kaderníčky. Foto: TASR

Zle vymaľovaná kúpeľňa či domáca wi-fi sieť, ktorá je viac offline ako online. Drvivá väčšina Slovákov ani netuší, že reklamovať sa dajú aj služby, zistil to najnovší prieskum. Obchodná inšpekcia tvrdí, že uspieť sa dá rovnako ako pri reklamovaní odlepenej podrážky na topánke.

Rovnaké ako pri topánkach

Čo môže byť horšie ako nepodarené tetovanie, no predsa - nepodarené tetovanie na tvári. Slovenská obchodná inšpekcia sa stretla aj s takýmto prípadom zúfalej zákazníčky.

„Bolo to zle vytetované obočie, podľa jej slov už permanentné. Čiže naozaj, zle sa to už korigovalo," povedala expertka na ochranu spotrebiteľa zo Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) Jana Dlhopolčeková.

SOI radí, aby sme sa nebáli reklamovať služby. V tomto kurióznom prípade zákazníčka uspela, kozmetička jej preplatila korekčné tetovanie v inom salóne.

 

Bojíme sa reklamovať

Je to však skôr výnimka. Na rozdiel od rozpadnutých topánok či nefungujúceho televízora sa kvalitu služieb reklamovať akosi bojíme. Náprava či vrátenie peňazí sa tak ani len nedostane na papier v podobe žiadosti.

„Prieskum nám ukázal, že za rok len štyria zo sto ľudí na Slovensku reklamovali nejakú službu. Keď už niečo reklamovali, tak to boli služby mobilných operátorov, poštové a doručovacie služby, sťažnosti na servis a jedlo v reštauráciách a napokon to boli služby, ktoré súviseli s vyúčtovaním za energie," priblížil mediálny zástupca spoločnosti Home Credit Michal Račko.

Treba vždy zaplatiť

Záručná doba na služby je iná ako na kúpený tovar. Zvyčajne oveľa kratšia. A kým výrobca napríklad televízora ručí za jeho funkčnosť 24 mesiacov, opravár, ktorý ho opraví, len tri mesiace. Ak sa televízor pokazí hneď po oprave, nemáme sa ho báť kontaktovať znova.

„Telefonicky, poviem, že niekde je chyba. Či by teda neprišiel na obhliadku, pretože aj takto sa dá uplatniť reklamácia. Ak má nejakú prevádzkareň a nejaví ochotu, tak navštívim tú prevádzku alebo mu pošlem reklamáciu doporučenou poštou," dodala Dlhopolčeková.

Ale pozor, za tovar musí zákazník najprv zaplatiť. Všetky spory sa totiž riešia až po uhradení záväzkov. O odklad sa dá požiadať, ak suma vo vyúčtovaní presiahne trojnásobok bežnej sumy, ktorú zákazník za službu zaplatil v minulosti.


Komentáre ( 0)