23. 06. 2017 16:13 | BRATISLAVA/TASR

Nútená správa Rapid life má zabrániť špekulatívnym prevodom majetku

NBS je presvedčená, že bývalé vedenie poisťovne by malo v prvom rade spolupracovať s nútenou správkyňou.

Sídlo Rapid life, v ktorom urobila NBS raziu.
Sídlo Rapid life, v ktorom urobila NBS raziu. Foto: čitateľ Mário Medzihradský

Národná banka Slovenska odmieta tvrdenia bývalého vedenia poisťovne Rapid life, že nútenou správou chce zamedziť vyplateniu škody. Tá mala vzniknúť pri dlhoročnom spore spoločnosti a regulátora.

Bývalý predseda predstavenstva Peter Talán dnes vyhlásil, že nútená správa je nezákonná. Zároveň je presvedčený, že účelom tohto kroku bolo prevziať kontrolu nad poisťovňou a zamedziť tak náhrade škody, ktorú jej mala spôsobiť národná banka.

"NBS odmieta účelové špekulácie, konštrukcie a klamstvá, ktoré dnes komunikovalo bývalé vedenie poisťovne Rapid life. Tvrdiť, že nútená správa bola zavedená kvôli tomu, aby NBS nemusela uhradiť poisťovni škodu je nepochopiteľné v situácii, keď sa v poisťovni našli dokumenty, ktoré svedčia o tom, že bývalé vedenie poisťovne predalo tieto spory so Slovenskou republikou za tri eurá spriaznenej spoločnosti," uviedla v stanovisku pre TASR hovorkyňa národnej banky Martina Solčányiová.

Nútená správa bola podľa NBS zavedená v súlade s právnymi predpismi a dodržané boli všetky pravidlá. "Cieľom nútenej správy je zistiť skutočný stav poisťovne a zabrániť ďalším možným špekulatívnym prevodom majetku na tretie osoby. Existuje totiž viacero podozrení, že bývalé vedenie svojimi krokmi znižovalo majetok poisťovne, čím vážne poškodzovalo klientov. V tejto veci už boli podané trestné oznámenia. Súdne spory, ktoré spomína bývalé vedenie poisťovne, s nútenou správou nesúvisia," doplnila Solčányiová.

Národná banka je presvedčená, že bývalé vedenie poisťovne, ktoré súčasne predstavuje akcionárov spoločnosti, by malo v prvom rade spolupracovať s nútenou správkyňou a snažiť sa, aby nároky klientov boli v čo najvyššej možnej miere uspokojené. "Toto považuje NBS za kľúčové. Spôsoby a metódy, ktoré používa bývalé vedenie spoločnosti Rapid life či už v komunikácii s NBS, ale najmä v komunikácii so samotnými klientmi sú neprijateľné. Ide o hrubé zavádzanie a manipuláciu," podotkla Solčányiová.

Spoločnosť sa s centrálnou bankou dlhodobo sporí kvôli chybám v stanovení poistného a technických rezerv. Národná banka zaviedla nútenú správu nad poisťovňou Rapid life minulý týždeň. Dôvodom bolo podľa banky opakované porušovanie práv klientov a nezabezpečenie výplat ich poistných plnení. "Nútená správkyňa bude o výsledkoch svojich zistení priebežne klientov aj verejnosť informovať," dodala Solčányiová.

Ministerstvo financií sa k sporu nevyjadruje. "MF SR už nie je účastníkom tohto konania. Orgánom dozoru je NBS," uviedol v reakcii tlačový odbor rezortu.

 

Komentáre ( 0)