28. 08. 2017 06:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

Čo robiť, ak sa vaša vytúžená dovolenka zmenila na zlý sen?

Základným pravidlom je: Reklamujte vždy všetko hneď na mieste u delegáta.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto. Foto: TV Markíza

Dovolenková sezóna je stále v plnom prúde. Nie každý je však so službami na dovolenke spokojný. Cestovné kancelárie zaznamenávajú stovky reklamácií, klienti však často nevedia, čo sa reklamovať dá a čo nie.

Zákon hovorí jasne. Všetko, čo s cestovnou kanceláriou podpíšete v zmluve, môžete reklamovať. Tá obsahuje základné informácie ako ubytovanie, dopravu a stravu a potom náležitosti pod kolónkou „ostatné". Tie sú však najdôležitejšie.

„Informujú klienta, čo všetko ho v tých službách čaká a čo by teda mal dostať. no a toto všetko nie je už v zmluve, ale je to v katalógu, ktorý je súčasťou zmluvy," vysvetlil Stanislav Macko zo SACKA.

Jej súčasťou je však len vtedy, keď ho dostanete od cestovnej kancelárie do ruky. „Začnime od dopravy. Kedy, ako, kam, akým dopravným prostriedkom. ak toto nie je splnené, môže reklamovať," spresnil Macko.

S ubytovaním je to zložitejšie, lebo je tam viacero možností. V prvom rade si treba uvedomiť, že cestovná kancelária nepodpisuje s hotelom zmluvu na konkrétne izby, iba na ich počet.

Reklamujte vždy všetko hneď na mieste u delegáta. Sťažnosti sú spojené často aj so stravou. Keď si kúpite dovolenku all inclusive, treba rátať s tým, že každý hotel má na all inclusive iný pohľad. Neexistuje totiž žiadna norma, ktorá hovorí o tom, koľko jedla by ste mali dostať.

Viac v reportáži Andrey Leitmannovej:

 

Komentáre ( 0)