11. 08. 2019 19:03 | BRATISLAVA/ TV Markíza

Štyri pruhy a 140 km/h: Takýto je plán pre D1 do Bratislavy. Poznáme aj termín

Diaľničiari si na papieri rozdelili diaľnicu na viacero úsekov.

Diaľnica D1 do Bratislavy.
Diaľnica D1 do Bratislavy. Foto: TV Markíza

V štyroch pruhoch 140-kilometrovou rýchlosťou. Už o pár rokov by sa takto mohli ľudia dopravovať do Bratislavy. Diaľničiari majú plán, ako rozšíriť D1. Štyri pruhy v každom smere však nebudú až po Trnavu, ako sa pôvodne uvažovalo.

D1 od Bratislavy po Trnavu rozšírili na trojprúdovku ešte pred 10 rokmi tak, že zrušili odstavný pruh. Riešenie malo byť len dočasné a už v 2013 sa mala diaľnica znova rozširovať. Nestalo sa, a tak stále jazdíme zníženou rýchlosťou po ceste s dočasnými oranžovými pruhmi.

„My chceme rozšíriť diaľnicu na 2x4 pruhy a odstavný pruh," uviedol minister dopravy Árpád Érsek ešte pred dva a pol rokom.

Pre vodičov sa odvtedy nič nezmenilo, sú však už známe aspoň plány diaľničiarov. Tí si na papieri rozdelili diaľnicu na viacero úsekov. Prvý má byť od Bratislavy po rozostavanú križovatku Triblavina.

Michalová: „Predpoklad ukončenia všetkých etáp rozšírenia D1 v úseku Bratislava - Triblavina je v roku 2023. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov s plnohodnotným odstavným pruhom," povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

Súčasťou úseku má byť aj križovatka spájajúca D1 so vznikajúcim bratislavským obchvatom. Jej výstavba bude mimoriadne komplikovaná, súčasnú diaľnicu totiž musia zdvihnúť o jeden a pol metra, aby pod ňou mohli vybudovať niekoľko krátkych tunelov

„Pre túto etapu je vyhlásené verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác," informovala Michalová.

Začať by sa malo už v lete budúceho roka. Po tom, ako dokončia úsek Bratislava-Triblavina, bude rozširovanie na štyri pruhy v každom smere pokračovať až po Senec, čo by malo byť hotové v roku 2025. Ak budú peniaze.

Od Senca už bude diaľnica pokračovať po Trnavu len s troma pruhmi v každom smere, tak ako dnes, akurát sa dobuduje odstavný. Pôvodne sa hovorilo o tom, že aj tento úsek má mať po štyri pruhy, projekt sa však veľmi často menil a výsledok je taký, že sa tam už momentálne nedá urobiť.

„Od Senca po Trnavu je cieľom vybudovať plnohodnotný šesťpruh, pričom predpoklad ukončenia stavebných prác je v roku 2028," potvrdila hovorkyňa NDS.

 

Komentáre ( 0)