04. 10. 2019 16:44 | BRATISLAVA/TASR

Technológie a umelá inteligencia ovplyvňujú vývoj spoločnosti stále viac

Kľúčom k úspechu v súčasnosti je, aby si zamestnanci rozumeli s nadriadeným.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Shutterstock.com/PERO studio

Moderné technológie a umelá inteligencia ovplyvňujú vývoj spoločnosti stále viac. Odborníci, ale napríklad aj zamestnanci sa pýtajú, kam až robotizácia zájde a čo budú robiť ľudia. Tieto otázky boli hlavnou témou medzinárodnej konferencie Powered by people, ktorú v Bratislave zorganizovala Slovenská banková asociácia (SBA).

V prvom bloku konferencie sa spíkri dotkli aj spoločensky citlivých tém, ako pritiahnutie talentovaných Slovákov zo zahraničia späť na Slovensko.

V druhom bloku sa hostia zapojili do diskusie na tému inšpiratívneho pracovného prostredia, konkrétne, aká je budúcnosť konzervatívnych pracovísk. Najatraktívnejšou témou bola otázka, či inovatívne riešenie pracovného prostredia prinesie vyššiu výkonnosť a zníži fluktuáciu.

Pozvaní predstavitelia bankového sektora, hostia z Národnej banky Slovenska, Ministerstva financií SR, odborných asociácií finančného trhu a médiá, sa v závere konferencie organizovanej SBA v spolupráci so spoločnosťou KPMG zhodli na tom, že nových a moderných technológií sa netreba báť, práve naopak.

Treba vykročiť zo svojej komfortnej zóny, pretože len tak sa môžeme ako spoločnosť posúvať vpred a naučiť sa niečo nové. Ďalším partnerom podujatia bola spoločnosť Asseco.

Martin Hladík z KPMG sa v rámci svojej prednášky Zamestnanec 2.0 zamyslel nad tým, čo bude zamestnávateľ potrebovať od zamestnanca v digitálnej ére.

"Príchodom technológií sa mení definícia pracovných rolí a významným spôsobom sa mení aj pracovná náplň. Manažéri budú nositeľom zmeny a budú musieť technológiám rozumieť," zhodnotil Hladík s tým, že manažéri budú musieť mať nielen nápad, ale budú musieť aj vedieť, ako technicky tento nápad realizovať.

Školenie zamestnancov bude podľa neho trvať dlhšie ako dnes a preto záujmom zamestnávateľa je udržať si zamestnanca čo najdlhšie po vyškolení. "Kľúčom k úspechu v súčasnosti je to, aby si zamestnanci rozumeli s nadriadeným. Potrebujeme ľudí, ktorí budú spokojní a budú nás dobre reprezentovať," uzavrel.

Komentáre ( 0)