17. 03. 2020 11:48 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Reklamovali ste niečo pred mimoriadnou situáciou? Obchodníci ju vybavia, až keď sa skončí

Inšpektori sľubujú, že nedostanú pokutu pre nedodržanie lehoty.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Pair Srinrat/shutterstock.com
Opatrenia krízového štábu v súvislosti s mimoriadnou situáciou na Slovensku.
Nové opatrenia platné od 16.3.2020.

Až do 30. marca platia pre koronavírus na Slovensku mimoriadne opatrenia, ktoré okrem ľudí majú vplyv aj na povinnosti obchodníkov, napr. v prípade reklamácií alebo odstúpenia od zmluvy.

Slovenská obchodná inšpekcia pre to upozorňuje ľudí, že predávajúci ani poskytovatelia služieb nemôžu z objektívnych dôvodov dodržať zákonnú lehotu na jej vybavenie. A to počas celého trvania vyhlásených mimoriadnych opatrení. V prípade reklamácie napr. topánok alebo oblečenia je to 30 dní.

„Mimoriadne opatrenia majú podstatný vplyv aj na právo spotrebiteľa domáhať sa odstúpenia od zmluvy, prípadne výmeny reklamovaného výrobku za nový, ktoré mu zákon priznáva. SOI bude pri kontrolnej činnosti na túto skutočnosť prihliadať," informuje inšpekcia na webe.

Mimoriadne opatrenia na Slovensku

Je obmedzená vlaková, autobusová doprava a MHD, zatvorili medzinárodné letiská (Bratislava, Košice, Poprad), obchodné centrá a platí povinná dvojtýždňová karanténa pre každého, kto pricestoval na Slovensko.

Opatrenia krízového štábu v súvislosti s mimoriadnou situáciou na Slovensku.
Opatrenia krízového štábu v súvislosti s mimoriadnou situáciou na Slovensku. Foto: TVNOVINY.sk
 

Zatvorené sú maloobchodné prevádzky a obchody so službami. Výnimku majú predajne potravín, drogérie, lekárne, trafiky, pošty, banky, stravovacie zariadenia, benzínky i obchodov s krmivom pre zvieratá.

Pre koronavírus zmenili otváracie hodiny aj banky. Nefungujú ani taxislužby, ľudia si ich budú môcť zavolať iba na dovoz potravín.

Komentáre ( 0)