01. 07. 2020 17:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

Známe značky zatlačili na Facebook. Nepáči sa im, ako spoločnosť ignoruje nenávistné príspevky

Až do konca leta preto nedajú na reklamu na Facebooku ani cent.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Reprofoto: tvnoviny.sk

Známe značky zatlačili na Facebook. Nepáči sa im, že najznámejšia sociálna sieť dostatočne nefiltruje nenávistné príspevky. Až do konca leta preto nedajú na reklamu na Facebooku ani cent.

Medzi ne patria Coca-Cola, Starbucks, Pepsi, North Face, Unilever, Honda či Patagonia. Reklamy na produkty týchto firiem na Facebooku tak skoro neuvidíte.

Hoci vám zrejme chýbať nebudú, sociálna sieť straty poriadne pocíti. Príde totiž až o stovky miliónov eur. Nie je pritom vylúčené, že sa k svetoznámym značkám pridajú aj ďalšie.

Bohaté firmy neprišli s iniciatívou len tak samy od seba. Zareagovali na výzvy ľudskoprávnych organizácií, ktoré na nevhodný obsah na Facebooku upozorňujú dlhodobo.

Problémom sú nenávistné, prípadne dezinformačné príspevky, ktoré zverejňujú jednotliví užívatelia a Facebook im v tom podľa nich nijak nebráni. V Spojených štátoch amerických sú na pretrase najmä niektoré kontroverzné statusy prezidenta Donalda Trumpa.

Viac v reportáži Alžbety Garaiovej Maťašovskej.

 

Celé dnešné Televízne noviny si môžete pozrieť na markizaplus.sk.

Komentáre ( 0)