29. 12. 2020 10:20 , článok bol aktualizovaný 29. 12. 2020 19:19 | BRATISLAVA/TASR

Známa cestovná kancelária FIRO-tour skončila. Dôvodom je koronakríza

Klienti sa môžu obracať so žiadosťou o odškodné na poisťovňu Allianz.

Malorka.
Malorka. Foto: shutterstoc.com/Balate Dorin

Slovenská cestovná kancelária FIRO-tour pozastavuje svoju činnosť. Informoval o tom jej obchodný riaditeľ Marcel Siekel. Dôvodom je koronakríza, cestovná kancelária nechce riskovať nevyplatenie klientov.

Ako informuje kancelária na oficiálnej stránke ľudia peniaze za zakúpené dovolenky a voucher dostanú späť, a to najneskôr do šiestich mesiacov. "Koronakríza zasiahla nás všetkých. Niektorých viac, niektorých menej. Žiaľ, práve cestový ruch to postihlo absolútne. Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes so vztýčenou hlavou prijímame porážku a Vás všetkých s pokorou žiadame o pochopenie. Prepáčte, že sme to nezvládli. Prepáčte a majte na nás pekné spomienky, tak ako na všetky dovolenky a výlety, ktoré sme spolu počas tých 20 úžasných rokov absolvovali." konštatuje sa v stanovisku.

Pre vrátanie peňazí musia klienti požiadať Allianz - Slovensku poisťovňu. Vyplnia formulár  prostredníctvom online hlásenia cez stránku, telefonicky na 0800/122 222 alebo listom na adresu bratislavského sídla na Dostojevského rade č. 4.

Postup pri nahlásení škodovej udalosti online: sekcia Poistenie majetku – Osobe – Iná príčina – uviesť Insolventnosť CK a vyplniť pole s číslom poistnej zmluvy TU.

Informácie pre klientov FIRO-tour.
Informácie pre klientov FIRO-tour. Foto: TVNOVINY.sk
 

Ak si ľudia kúpili zájazd cez provízneho predajcu, musia ho kontaktovať, prípadne provízne oddelenie cestovnej kancelárie provizne@firotour.sk.

Ak si klienti objednal zájazd priamo u CK FIRO-tour, môžete napísať na tieto mailové adresy: celefiro@firotour.sk, bratislava.polus@firotour.sk alebo  kosice@firotour.sk.

Ako potvrdila aj samotná poisťovňa Allianz, nároky môžu klienti hlásiť na infolinke poisťovne, musia tak však urobiť najneskôr do šiestich mesiacov od vzniku škodovej udalosti. Poisťovňa odškodní všetkých klientov FIRO-tour, ktorí mali zakúpený pobyt cez túto cestovnú kanceláriu. Riaditeľka odboru komunikácie poisťovne Lucia Muthová dala do pozornosti aj ďalšiu infolinku pre hovory zo zahraničia +421 2 4961 5677.

"Poisťovňa následne vyzve klienta na doloženie potrebných dokladov, pripravte si zmluvu o obstaraní zájazdu a potvrdenie o zaplatení zálohy alebo ceny zájazdu," uzavrela poisťovňa.

 

Komentáre ( 0)