29. 01. 2021 11:05 , článok bol aktualizovaný 29. 01. 2021 11:32 | ŽILINA/TASR, zg

Otvorili nový úsek diaľnice pri Žiline, vodičom ušetrí 15 minút jazdy

Bude zároveň slúžiť ako južný obchvat mesta.

Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka.
Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka. Foto: TASR
Nová trasa na D1/D3 pri Žiline.
Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka.
Úsek D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina a križovatkou Lietavská Lúčka.

Národná diaľničná spoločnosť v piatok (29. 1.) otvorila pre motoristov úsek diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka a najvýznamnejšia diaľnica D1 predĺžila o viac ako 11 kilometrov. Motoristom to skráti čas jazdy o 15 minút. Novootvorený úsek bude zároveň slúžiť ako južný obchvat Žiliny.

 

Trasa diaľnice

Ako informoval rezort dopravy usek sa začína v Hričovskom Podhradí križovatkou diaľnic D1 a D3. Trasa vedie po estakáde, ktorá križuje železničnú trať Bratislava – Žilina a cestu I/18. Následne vchádza do tunela Ovčiarsko.

Po vyústení z východného portálu tunela sa diaľnica dostáva do Žilinskej kotliny, ktorou prechádza južne od obce Bitarová, križuje cestu III/5183 a vstupuje do širokého údolia Bitarovského potoka.

Nová trasa na D1/D3 pri Žiline.
Nová trasa na D1/D3 pri Žiline.
 

Morfologický výbežok Dúbravy prekonáva diaľnica tunelom Žilina, za ktorým sa dostáva do doliny Rajčianky. V tomto úseku je diaľnica vedená po estakáde medzi Lietavskou Lúčkou a žilinskou Bytčicou. Úsek sa končí estakádou nad obcou Lietavská Lúčka v mieste napojenia na križovatku Lietavská Lúčka a v nej na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Ten dovedie šoférov z juhu do centra Žiliny.

Novootvorený úsek D1 prináša obyvateľom južných častí mesta Žilina ako Solinky, Vlčince, Bánová, Hliny, Bytčica či Bôrik výhodnejší vjazd do mesta cez diaľnicu.

„Dopravnú situáciu v meste Žilina zlepšíme aj vybudovaním spojovacej vetvy v okružnej križovatke Solinky a realizáciou úprav cesty prvej triedy I/64, čím bude doprava plynulejšia. Tranzitná doprava nad 7,5 tony zostane zatiaľ vedená rovnako, ako je to v súčasnosti," konkretizovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková s tým, že dopravné značenie osadené na začiatku úseku zakáže vjazd týmto nákladným vozidlám na diaľnicu.

Zaujímavosti zo stavby

- tunel Ovčiarsko prerazili 29. apríla 2016, je dvojrúrový tunel s dĺžkou 2 360 m
- tunel Žilina prerazili 5. decembra 2016, je dvojrúrový a má dĺžku 687 m, s razbou sa začalo v priebehu novembra 2014, najskôr zo západného portálu. Skutočne veľmi náročné geologické prostredie si vyžiadalo aj razbu z východného portálu
- z technického pohľadu sa na 11 km dlhom diaľničnom úseku strieda popri dvoch tuneloch 11 mostov
- jazdou po diaľnici ušetria motoristi 9 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.

 

 


Komentáre ( 0)