06. 05. 2021 17:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

V mnohých odvetviach sa vlani prepúšťalo, no obchodníci zamestnancov hľadali

Tržby reťazcom vlani medziročne vzrástli o vyše šesť percent.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Hyper a supermarkety vystavili účet pandémii. Rok s COVID-om ich stál 37 miliónov eur. Napriek tomu si však nemôžu sťažovať. V ťažkých časoch im rástli nielen výdavky, ale aj tržby.

Zatiaľ čo reštaurácie, hotely a kamenné obchody krachovali, či prepúšťali zamestnancov, reťazce otvárali nové pobočky. Dokonca prijímali stovky zamestnancov, ale aj tisícky brigádnikov.

Reťazce mohli rásť aj pre to, že počas pandémie boli jedinou možnosťou, kde si mohli ľudia nakúpiť. Vidieť to aj na ich tržbách, ktoré vlani medziročne vzrástli o vyše šesť percent.

Do lepšej kondície sa posledné týždne okrem reťazcov dostávajú aj ďalší maloobchodníci. Ekonómovia hovoria o prekvapivom marcovom oživení.

Téme sa dlhodobo venuje reportér Marek Gudiak.

 

Celé dnešné Televízne noviny si pozrite na markizaplus.sk.    

Komentáre ( 0)