27. 09. 2021 17:00 | BRATISLAVA/TV Markíza

Naše štáby porovnali, či je trasa rýchlejšia po starej ceste alebo po novej D4R7. Výsledok ich prekvapil

Konzorcium otvára úseky postupne.

nova_dialnica2[1].jpg
nova_dialnica2[1].jpg

Radosť dávkujú vodičom po kúskoch. Španielske konzorcium postupne otvára jednotlivé úseky projektu D4R7. Vodiči už môžu používať nový most cez Dunaj. Naše štáby vyskúšali, ako ovplyvnil premávku v rannej špičke.

V rovnakom čase vyrazili dva štáby. Jeden v trase z obce Rovinka smer parkovisko v Mlynskej doline, ktorý sa napojil na D4, cez nový Lužný most a po D2 sa cez most Lafranconi dostal až do Mlynskej doliny.

nova_dialnica[1].jpg
nova_dialnica[1].jpg
 

Druhý štáb zvolil rovnaké východisko aj cieľ, vyrazil však po starej ceste na Prievoz, kde využil už existujúci obchvat Bratislavy. Výsledný čas v cieli oba tímy prekvapil, prvý prišiel tím, ktorý zvolil starú trasu.

Napriek tomu, že ich časy boli takmer zhodné, ranná špička bola podľa nich citeľne plynulejšia, ako býva zvykom. Španielske konzorcium spúšťa projekt po dielikoch. Napríklad chýbajúci úsek, ktorý napojí Lužný most na D2, by mali otvoriť najbližší víkend. V tom istom čase by sa mal otvoriť aj zvyšok R7. Bratislavský primátor požiadal staviteľov, aby nezabudli sprístupniť aj dôležitú križovatku Prievoz, takzvaný rondel.

Viac sa dozviete z reportáže Zuzany Holienčíkovej a Martina Prôčku.