28. 10. 2019 10:37 | BRATISLAVA/Marcel Marcišiak

Koniec dvoch známych značiek na Slovensku? Zmeny sa môžu dotknúť státisícov Slovákov

Podľa odborníka môžu po predaji nastať dva rozdielne postupy.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Foto: shutterstock/totojang1977

Mbank a Axa. Dve veľké značky, ktoré čoskoro môžu zamiešať karty na slovenskom finančnom trhu. Internetová banka zrejme zmení majiteľa, francúzska poisťovňa zas oznámila zámer, že by sa rada stiahla zo stredoeurópskeho priestoru. Prípadné zmeny sa tak môžu dotknúť až státisícov klientov.

„Na Slovensku takáto situácia nie je nová. Pred nedávnom sme boli svedkami predaja napríklad Ergo poisťovne, prípadne Aegon poisťovne. Podobné kroky sledujeme napríklad aj v bankovníctve, kde sa trh rovnako postupne konsoliduje," vysvetlil finančný expert Maroš Ovčarik.

Nemecká Commerzbank, ktorá vlastní v mBank takmer 70-percentý podiel, sa ho v posledných týždňoch rozhodla predať. Zuby si už na ňu brúsi jeden z jej najväčších konkurentov, a to poľská banka PKO, ktorá je v rukách štátu.

Odpredaj za približne dve miliardy eur by sa dotkol aj viac ako 250-tisíc klientov, ktorí využívajú služby slovenskej pobočky.

Hlbokou reštrukturalizáciou momentálne prechádza aj francúzska poisťovňa Axa, čoho dôsledkom by sa okrem Česka a Poľska mala stiahnuť aj zo Slovenska.

Podľa agentúry Reuters už dostali ponuky aj možní záujemcovia, a to poľská poisťovňa PZU, talianska poisťovňa Generali a nemecký Allianz. Aj tento odpredaj by mohol zasiahnuť státisíce ľudí.

„Existujúce zmluvy klientov sú platné, takže nástupnícka poisťovňa by pokračovala v plnení zmluvných záväzkov. Nová poisťovňa kupuje inú poisťovňu kvôli poistnému kmeňu, takže musí byť veľmi opatrná, aby klienti zostali aj pri zmene majiteľa," ozrejmil Ovčarik.

Podľa odborníka môžu po predaji nastať dva rozdielne postupy.

„Pokiaľ by bol nový majiteľ hráč, ktorý na Slovensku pôsobí, je pravdepodobné, že postupne začne zlučovať produkty, pobočky aj ostatné distribučné siete. Pokiaľ by to bol hráč, ktorý tu nemá žiadne aktivity, pravdepodobne by využil existujúce distribučné kanály a postupne by nahradil, prípadne rozšíril produktové ponuky o produkty, ktoré už predáva inde," uzavrel Ovčarik.

Komentáre ( 0)