03. 04. 2017 12:50 | BRATISLAVA/bh

Doprajte si kvalitný spánok každú noc. 15 riešení, ktoré vám pomôžu

Dopriať si dostatok kvalitného spánku vie byť pre niekoho obrovský problém.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Shutterstock.com

Trápi vás celý deň únava a neviete sa dočkať momentu, kedy si ľahnete do postele? Keď tak ale urobíte, únava akoby zmizla. Celodenný stres vám nedá spávať a vy sa na druhý deň zobúdzate rovnako unavení. Ak si chcete dopriať kvalitný spánok, riaďte sa krokmi, ktoré zverejnil portál Brightside.

1. Jedzte jedlo bohaté na magnézium

Výskumy dokázali, že magnézium nám pomáha dobre spať. Ak neviete počas dňa skonzumovať dostatok jedla, ktoré ho obsahuje, môžete ho doplniť aj vitamínmi. Tieto jedlá sú najväčšie zdroje: tekvicové jadierka, špenát alebo mangold.

2. Doprajte si krátky spánok počas dňa

Ak si doprajete krátky spánok okolo 10 až 30 minút, budete sa cítiť nie len šťastnejšie, ale aj oddýchnutejšie a máte väčšiu šancu, že sa v noci kvalitne vyspíte.

3. Spálňu používajte iba na spanie

Všetky veci, ktoré vás môžu pri spánku rušiť, zo spálne odstráňte.

4. Udržujte v spálni stálu teplotu

Ani príliš teplo, ani príliš zima. Najlepšie bude, ak teplotu v spálni budete udržiavať medzi 15 až 23 stupňov.

5. Dajte si pred spaním horúcu sprchu

Sprcha vám pomôže upokojiť sa a zvýšiť teplotu tela. Ak tak urobíte, bude sa vám lepšie spať.

6. Nastavte si jednotný čas na vstávanie

Tak, ako chodíte v rovnakom čase do postele, skúste v rovnakom čase aj vstávať. Zaužívajte si to aj cez víkendy. Vaše telo si na tento čas navykne a budete sa zobúdzať plní energie.

7. Dobehnite to, čo ste zameškali

Ak ste po minulé noci boli dlhšie hore, choďte dnes spať o niečo skôr a doplňte hodiny spánku, ktoré ste stratili.

8. Nesiľte to

Ak ležíte v posteli viac ako 20 minút a neviete zaspať, neskúšajte to dlhšie. Choďte si radšej čítať alebo robiť niečo, čo vás unaví.

9. Nepozerajte na hodinky

Ak ráno skoro vstávate a počítate čas, koľko budete spať, nerobte to. Iba vás to viac znepokojí a bude sa vám ťažšie zaspávať.

10. Používajte levanduľu

Vôňa levandule vám pomôže ľahšie zaspať a upokojiť sa.

11. Uvoľnite si svaly

Začnite od nôh a venujte sa každému veľkému svalu okolo päť minút. Večerná meditácia vám pomôže zaspať rýchlejšie.

12. Odstráňte zo spálne všetku elektroniku

Svetlá, ktoré sú na elektronike, vedia náš mozog často znervózňovať. Preto si potom nevieme dopriať kvalitný spánok.

13. Doprajte si čerstvý vzduch

Otvorte si na noc okno. Ak vám býva zima, otvorte okno v jednej z miestnosti vášho bytu. Postarajte sa o to, aby ste mali dostatok čerstvého vzduchu.

14. Dajte si pred spaním niečo teplé na pitie

Aj keď nie je vedecky dokázané, že pohár teplého mlieka vás uspí, je isté, že vás upokojí. Tak isto aj teplý čaj alebo horúca čokoláda.

15. Dajte si strúčik cesnaku pod vankúš

Aj keď to môže vyzerať ako úplný nonsens, strúčik cesnaku vám môže naozaj pomôcť dobre sa vyspať. Obsahuje silnú arómu, ktorá má upokojujúci účinok.


VIAC Z My ženy