06. 07. 2019 07:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Aj v reštaurácii môžete mať kalórie pod kontrolou. Dôležitá je prvá voľba

Stačí, keď si osvojíte našich päť rád.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Gendesign/shutterstock.com

Leto je obdobie, kedy sa gazdinám asi ani veľmi nechce stáť v kuchyni a variť v horúčavách. V letných mesiacoch preto častejšie ako v iné obdobie v roku chodíme jedávať vonku. No pre našu líniu je dôležité pri letnom chodení do reštaurácií zapamätať si pár maličkostí, ktoré vám pomôžu vychutnať si zdravé jedlo a eliminovať nadbytočné kalórie. Možno sa vám našich päť tipov zíde pri výbere obeda alebo večere z menu.

Na chlebík zabudnite

Je jasné, že von na jedlo idete, keď ste hladné. No pri čakaní na objednávku vám možno v reštaurácii ponúknu pred jedlom chlebík alebo pečivo s maslom. Hoci vám to pomôže trochu skrotiť hlad, ale určite pridá aj niekoľko kalórií. Napríklad, keď zjete kus chleba s maslom, telo ich naberie až 150. Dobrá rada: Prv, než odídete z domu, dajte si napríklad kus ovocia, zopár lyžičiek jogurtu alebo malú hrsť orechov.

Víno vs. minerálka

Čistá voda alebo minerálka, kde môže byť aj kus citróna, je v poriadku. Večera sa často nezaobíde bez pohára vína, kokteilu či sladených nápojov. Majte preto napamäti, že keď vypijete pohár vína, dostali ste do tela 100, pri trojdecovej kole až 140 kalórií.

Dresing je zradná vec

Začať večeru predjedlom v podobe šalátu je celkom dobrý zvyk. Počet kalórií sa však hneď znásobuje, ak ho zalejete ťažkým dresingom. Keď si naň dáte iba jednu polievkovú lyžicu, nabrali ste až 75 kalórií.

Prečítajte si aj: TOP 9 spôsobov ako spáliť viac kalórií

Preto vám odporúčame dať si ho naservírovať osve a dresing nech vám dajú do misky. Máte tak pod kontrolou každé sústo, ako aj jeho množstvo. Ideálnym dresingom je mix olivového oleja a balzamikového octu.

Nie stejky, ale ryby

Slováci sú známi tým, že nie veľmi konzumujú ryby. Samozrejme, výnimkou sú Vianoce. Možno je to tým, že ich gazdiné nevedia pripraviť alebo im smrdia. No ryby sú zdravé a ak sa vám ich nechce pripravovať doma zo spomínaných dôvodov, pokojne po nich siahnite v reštaurácii.

Gril - ryby
Gril - ryby Foto: Shutterstock.com
 

Ideálna na nepribratie je grilovaná. Má oveľa menej kalórií, než jej ekvivalent v podobe červeného mäsa. Takže v prípade 113 gramov grilovanej ryby vs. 115 gramov grilovaného steaku viete ušetriť aj 200 kalórií.

Prvá voľba je tá správna

Určite ste zažili aj vy podobnú situáciu. Sedíte za stolom v reštaurácii a už máte za sebou výber jedla. Ale odrazu začne diskusia, kto si čo dáva, na čo má chuť a vy už si nie ste istá, že ste si vybrali to, čo ste skutočne chceli. Aj tu platí - prvá voľba je tá pravá.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shuterstock.com
 

A aký by to bol obed alebo večera bez dezertu? Porazte svoje chuťové poháriky a teraz v lete namiesto sladkého si vyberte čerstvé ovocie. Ak však neviete odolať zákusku, vyberte si ho s rozumom. Len pre porovnanie - karamelový veterník (100 g) má približne 300 kalórií, avšak kremrolka (50 g) má už vyše 600 kalórií, tvrdí výživová poradkyňa Susan Bowermanová.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy