17. 08. 2019 07:00 | BRATISLAVA/zg

Aká je pravda o spaľovačoch tuku? Nájdete ich aj v bežných potravinách

Poradíme vám, ktoré sú najúčinnejšie.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: happysmiling/shutterstock.com

Niektoré potraviny a koreniny obsahujú látky, ktoré zlepšujú proces trávenia, urýchľujú metabolizmus, hlavne tukov, a preto sa označujú ako spaľovače tukov.

Ako vysvetľuje lekárka Alžbeta Béderová z bratislavského regionálneho ÚVZ takéto účinky majú napr. koreniny a látky prítomné v ovocí a zelenine. "Veľmi účinný je kapsaicín prítomný v štipľavej paprike, najvýraznejšie v čili papričkách. Okrem stimulácie metabolizmu podporuje krvný obeh, chráni pred infekciami, upravuje hladinu cukru a najnovšie je potvrdené, že dokáže zabíjať rakovinové bunky," tvrdí.

No medzi spaľovače tukov, ako vysvetlila lekárka, patria aj éterické oleje v zázvore, alicín v cesnaku a cibuli, kyselina citrónová v citróne a horčiny v grepe, enzým bromelín v ananáse, okrem iných významných pozitív stimulujú metabolizmus tukov a znižujú ich hladinu.

"Brokolica, huby, ustrice, krevety obsahujú chróm, ktorý reguluje hladinu cukru v krvi a tlmí chuť na sladké," konštatovala.

Jablčný ocot
Jablčný ocot Foto: Shutterstock.com
 

Jablčný ocot podporuje metabolizmus a imunitní systém.

Losos je bohatý na jód, potrebný pre tvorbu hormónov štítnej žľazy a zrýchľuje metabolické pochody.

Zelený čaj má antioxidačné účinky a tiež urýchľuje metabolizmus. "Neexistuje však žiaden zázračný produkt, ktorý by „spaľoval" tuky a mal výrazný redukčný efekt," radí Béderová.

Zdôraznila, že je nevyhnutná je pohybová aktivita a disciplína v stravovaní. "Základom optimálneho metabolizmu je pestrá strava, dostatok psychickej a fyzickej aktivity, primeraný príjem kaloriferných ochranných živín a vlákniny," dodala lekárka.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy