29. 07. 2020 06:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Neviete sa zbaviť stresu? Toto vám zaručene pomôže

Stačí sa len sústrediť, nájsť si pár minút a uvoľní sa vám.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: GaudiLab/shutterstock.com

Stres náš každodenný. Nezmenila to ani situácia po koronakríze a je stále neoddeliteľnou súčasťou nášho pracovného i súkromného života. Porady, uzávierky, termíny, ale aj príprava narodeninovej oslavy alebo ste v strese, keď sa vám dieťa nezavolá vtedy, ako ste sa dohodli.

Dokáže sa pomaly blížiť, bez toho, aby ste ho hneď rozpoznali. Keď si ho už uvedomíte, je ťažké zbaviť sa ho. Niektorí ľudia už majú vlastné osvedčené recepty, ako sa s ním vysporiadať - beh, meditácia či horúca vaňa. No nie vždy máte dostatok času napríklad na tieto aktivity.

TIP: Každý druhý z nás zažíva niekoľkokrát za týždeň v práci stres

Ak vám stres prerastá cez hlavu, panikárite, neviete si rady, vyskúšajte niektoré z nasledujúcich tipov od odborníkov, ktoré dokážu uľaviť rovnako dobre ako spomínané osvedčené aktivity. Tipy zverejnil server yourtango.com a podľa nich sa stresu zbavíte za pár minút a nestojí to ani cent. Stačí, keď si urobíte trochu času a uvoľníte sa.

Smiech

Nie je to žiadny vtip. Asi si spočiatku budete pripadať trochu ako blázon, keď sa budete snažiť vyvolať falošný smiech či úsmev, ale aj tak to pomôže. Aj potmehúdsky úsmev alebo strojené rehotanie stimulujú krvný obeh a uvoľňujú napätie. Tiež naštartujú a povzbudzujú mozog, aby znížil hladinu stresu a uvoľňoval pozitívne endorfíny.

Dýchanie

Hlboké dýchanie funguje aj ako stimulátor pre mozog. Pokiaľ máte rozháranú myseľ, bojujete so stresom i starosťami, treba spomaliť tempo a sústrediť sa na vlastné myšlienky.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: ESB Professional/shutterstock.com
 

Stačí iba 30-sekundové pomalé dýchanie - nádych nosom a ústami a dokáže významne regulovať mozgovú činnosť.

Uvoľnite cestu pocitom

Máte veľa ťažkostí, niečo vás trápi? Nebojte sa svoj problém "ventilovať" a s niekým sa oň podeliť, pretože je to dobré pre vaše emočné zdravie. Ak nikoho nemáte po ruke alebo sa nechcete zverovať, môže podľa odborníkov pomôcť i to, že si negatívne myšlienky a problémy napíšete na papier.

Krik

Stres má nepríjemnú vlastnosť - kumulovať sa. Keď je ho nadbytok, trápi nás, navyše veľakrát je to i nepríjemná úzkosť a niekedy až panika. V takejto situácii by ste si mali poriadne zakričať, ako sa ľudovo povie - od pľúc. Nájdite si pokojné miesto, kde nikoho veľmi nevystrašíte. Kričte o dušu a nahlas, môžete aj do vankúša alebo šatky.

Pretiahnutie tela

Aj keď práve nemáte dosť času zájsť si na hodinu jogy, či zabehať si, určite si nájdite pár minút na pretiahnutie napätých svalov a upokojte myseľ.

Spev

K uvoľneniu napätia pomáha dokonca aj spev. Nemusíte mať ani hudobný sluch a pamätať si verše vašej obľúbenej piesne. Skúste si aj tak vo vypätej chvíľke zaspievať. Uvidíte, že sa vám aspoň trochu uľaví.

Žuvanie

Zlozvyk? V prípade odbúrania stresu určite nie. Vedecké zistenia ukázali, že žuvanie redukuje hladinu stresového hormónu - kortizolu. A to aj pri väčšom strese.

Domáci miláčik

Pre milovníkov a majiteľov domácich maznáčikov všetkého druhu to nebude žiadna novina - spoločnosť psa, mačky či iného zvieracieho parťáka je veľmi účinným pomocníkom v boji so stresom. A oni vedia vycítiť, že ste v strese. Vždy vás vypočujú, hoci vám neodpovedajú.

Aromaterapia

Príroda je mocná čarodejka. Niekedy si stačí len privoňať si k nejakej omamne voňajúcej rastlinke či bylinke a hneď je nám lepšie. Aj preto sa ich vôňa využívajú napríklad v kozmetike či liečiteľstve. Mnohí ľudia nedajú dopustiť na aromaterapiu a keď potrebujú upokojiť myseľ, pričuchnú si k levanduli, muškátom alebo citrusom, píše portal novinky.cz.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy