18. 08. 2020 12:30 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Chcete byť štíhla ako Jennifer Aniston? Objavte čaro prerušovaného pôstu

V ňom záleží na čase jedenia a nie druhu jedla.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/MIA Studio

Na svete a internete je nespočetné množstvo diét a možností na chudnutie. Práve preto sa ťažko vyberajú tie zaručene správne, podľa ktorých by sme sa mali držať.

Avšak každý pozná Jennifer Aniston. Od svojej najslávnejšej role v Priateľoch sa vôbec nezmenila. Je krásna, štíhla a za jej postavu by sa nehanbila veru žiadna žena. Jennifer je celé roky verná prerušovanému pôstu. Nie je to primárne forma nejakej diéty, ale vďaka tomu spôsobu stravovania si aj vy môžete udržať štíhle telo.

Okrem nej sp fanúšikmi tejto diéty aj Nicole Kidmann, Beyoncé a Hugh Jackman.

Čo je to prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst nie je diéta, je to stravovací režim. Strieda sa pri ňom fáza jedenia s fázou pôstu, pričom tá je dvojnásobne dlhšia. Každý si to môže nastaviť podľa seba, štandardne to však funguje takto:

Prečítajte si aj: Jete diétne potraviny a priberáte? Na toto si musíte dávať pozor

-16/8 - Muži väčšinou držia 16 hodín pôst a 8 hodín jedia

- 14/10 - Ženy väčšinou 14 hodín držia pôst a 10 hodín jedia

Ako to funguje?

Vo fáze pôstu, keď držíte hladovku, telo omnoho jednoduchšie spaľuje tuk, pretože nie je aktívny inzulín. V tomto momente sa telo dokáže zbaviť aj ťažko prístupného tuku, ktorý sa dá iba ťažko spáliť vo fáze jedenia. Pri pôste naviac v tele dochádza k prospešným zmenám v tele. V porovnaní s diétou založenou na počítaní kalórií je táto metóda omnoho účinnejšia.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/vetre
 

Počúvajte vaše telo

Počas pôstu by ste sa určite nemali cítiť unavene či nesvojo. Naopak by ste sa mali cítiť plý energie a v dobrej psychickej aj fyzickej kondícií.

Čo môžete jesť a piť?

Pri prerušovanom pôste nemusíte počítať kalórie. V podstate môžete jesť čokoľvek. Pozor si dávajte iba na prejedanie. Taktiež berte ohľad na vyváženosť, aby vaše telo dosalo všetky potrebné vitamíny a minerály.

Mali by ste preto konzumovať takzvanú čistú stravu, žiadny fast food. Piť by ste mali hlavne čistú vodu, nesladené čaje, avšak môžete si dať aj kávu, iba sa v pôstnej fáze vyhnite mlieku a smotane.

Prečítajte si aj: Kedy je najideálnejší čas na cvičenie? Neexistuje jednoznačná odpoveď

V prípade, že si zvolíte schému 16/8, tak by ste si mali dať prvé jedlo o 11 hodine doobeda a posledné o siedmej večer.

Frekvencia jedenia

To je úplne individuálne. Podľa toho ako sa budete cítiť. Niekto by to zvládol dodržiavať aj celoživotne. Na začiatok však pokojne stačí ak si dáte prerušovaný pôst dvakrát do týždňa a následne môžete frekvenciu stupňovať.

Zdravotné výhody tohto pôstu

Prerušovaný pôst pozitívne pôsobí na bunkovú regeneráciu tela, znižuje riziko srdcových ochorení, náchylnosť na cukrovku a podporuje funkcie mozgu.

Zároveň pomáha redukovať váhu, odstraňovať tuk, budovať svalovú hmotu, prospešný je pre cukrovku 2.typu a v neposlednom rade pri liečbe chronických zápalov.

Nie je však vhodný pre ľudí, ktorí trpia podvýživou, tehotné ženy a deti, píše blesk.cz.


VIAC Z My ženy