31. 10. 2020 07:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Pijete pohár vody pred spánkom? Môže to narušiť váš pokojný spánok

Občas to má aj pozitívne účinky.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Shark_749/shutterstock.com

Zo všade na vás útočí informácia, aká je potrebná hydratácia teľa. Nevyhnutná je hlavne pre správne fungovanie organizmu a zdravie. Hydratácie je nevyhnutná nielen cez deň, ale aj v noci, avšak je správne rýchle pitie poháru vody pred spaním?

Kým by ste sa cez deň mali snažiť piť veľa, v noci si logicky musíte dať prestávku. Vypiť teda pohár vody pred odchodom do postele, by mohlo vaše telo pred nočnou dehydratáciou ochrániť. Má to však aj svoje nevýhody, naruší vám to pokojný spánok.

Môžete si tým totižto preplniť svoj močový mechúr. Ten vás v noci bude tlačiť, budete musieť vstať a zájsť na toaletu. A toto nočné vstávanie nie je otravné len v tomto počasí, ale vedie tiež k tomu, že sa jednoducho dostatočne nevyspíte.

Močový mechúr

Nočné nutkanie na močenie je podľa urológov veľký problém. S pribúdajúcim vekom sa človek omnoho častejšie zobudí s tým, že musí ísť na záchod. Zvýšený príjem tekutín pred spaním môže tento problém ešte zhoršovať a spôsobiť dráždivý močový mechúr. Ak trpíte neustálym nutkavým pocitom na močenie, mali by ste sa obrátiť na lekára.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Tanja Esser/shutterstock.com
 

Pozitívny efekt: Nálada

Keď telo trpí dehydratáciou, môže sa to negatívne odraziť na vašej nálade. Bolesti hlavy, nechuť do akejkoľvek činnosti alebo pocity hladu môžu byť jej následkami. V noci sa navyše telo potí, vypotiť dokážeme medzi pol litrom až dvoma litrami tekutín. Dehydratácií by ste mohli predísť aj večerným vypitím pohára vody, vďaka ktorému sa ráno zobudíme fit.

Opica

Mali ste príjemný večer a na konci ste vypili o jeden alebo dva poháre vína viac? Alkohol znižuje nielen hladinu tekutín v tele, ale aj stav minerálnych látok ako je horčík, draslík alebo sodík, čo niekedy vedie k nepríjemnej opici. Aby ste sa na druhý deň nezobudili s veľkým bolehlavom, mali by ste pred spaním vypiť približne pollitra neperlivej vody.

Na otázku, či si dať pred spaním pohár vody, alebo nie, teda neexistuje jednoznačná odpoveď. Ak vám nočné vstávanie nevadí, potom sa samozrejme odporúča tekutiny dopĺňať. V opačnom prípade stačí piť dostatok tekutín počas dňa, teda najmenej dva až tri litre, radí portál prostreno.cz.


VIAC Z My ženy