12. 11. 2020 09:00 | BRATISLAVA/PR článok

Posilnenie imunity a ochrana zdravia počas jesene

Máme pre vás pár rád, ktoré sa netýkajú iba zdravia.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: colnihko/shutterstock.com

Situácia ohľadom koronavírusu sa u nás výrazne nezlepšuje a vyzerá to tak, že nás čakajú ťažké týždne, či dokonca mesiace. Jeseň je charakteristická sychravým chladným veterným počasím, čo výrazne preverí aj náš imunitný systém.

Práve počas jesene by sme mali dbať o posilnenie imunity a ochranu zdravia. Čo si pod týmto predstaviť?

Doprajte si prechádzky na čerstvom vzduchu

Ak chcete chrániť svoje zdravie a posilňovať imunitu, mali by ste si dopriať prechádzky na čerstvom vzduchu. Čerstvý vzduch v prírode pomáha posilniť obranyschopnosť organizmu a imunitný systém, ktorý tak v chrípkovom období počas jesene a zimy bude odolávať vírusovým ochoreniam. Ak chcete posilniť svoju imunitu, oblečte si športové pánske tepláky, dámy samozrejme dámske a choďte na prechádzku na čerstvý vzduch.

Viete, že keď si doprajete každodennú prechádzku, zníži sa riziko vzniku Alzheimerovej choroby, posilníte si svalstvo, zlepšíte zdravie srdca, zníži sa vám krvný tlak, zlepšíte zdravie pľúc, ale zlepšíte si aj náladu? Každodenné prechádzky na čerstvom vzduchu, ideálne v prírode, majú množstvo pozitívnych účinkov.

Za prechádzku môžeme považovať aj cestu na nákup peši, či trebárs cestu na jazykové kurzy do jazykovej školy. Nesmiete však použiť hromadnú dopravu, ani auto. Ideálne, ak pôjdete peši mimo frekventovaných ulíc. Ak ale máte blízko bydliska prírodu, uprednostnite prechádzky na čerstvom vzduchu práve tu.

Doplňte dôležité vitamíny, ktoré ochránia vašu imunitu

Jeseň a zima sú obdobím, kedy je náš imunitný systém náchylnejší na vírusové ochorenia. Práve teraz by sme mali zvýšiť príjem potravín obsahujúcich vitamíny podporujúce imunitný systém. Odporúčame predovšetkým citrusové plody a papriky, ktoré obsahujú najviac vitamínu C. Skúste obmedziť sladkosti a nebudete tak musieť pravidelne chodiť k zubárovi na endodonciu.

Robievajte si ovocné šťavy, smoothies, namiesto sladkostí si na desiatu doprajte ovocie.

Čo sa týka ovocia, konzumujte predovšetkým citrusové plody, jablká, hrušky. Jablká máme možnosť dopestovať si aj na záhrade, preto ak poznáte niekoho, kto má domáce jablká, uprednostnite tie nestriekané žiadnymi postrekmi. Z citrusových sa odporúča najmä grapefruit, ktorý obsahuje najviac vitamínu C.

Vitamíny podporujúce imunitu nechránia len samotnú imunitu, ale aj močové cesty. Mnohí muži sa dokonca v tomto období sťažujú aj na erektilnú dysfunkciu, ktorú môže vyvolať nielen nezdravý životný štýl, ale aj možné prechladnutie močových ciest. Netreba nič podceniť a treba si chrániť močové cesty, ktoré keď sa zapália, sú veľmi bolestivé.

Na podporu imunity odporúčame piť čaj zo šípok a konzumujte rakytník rešetliakový a zázvor.

Posilnenie a ochrana zdravia je počas jesene dôležitá. Nezáleží na tom, či idete na prechádzku, plánujete posledné úpravy záhrady pred zimou, či meníte autodiely na aute za nové kvalitnejšie autodiely. Nesmiete podceniť obliekanie v tomto ročnom období. Odporúčame vyťahovať termoprádlo a dámy by zase mali nosiť praktické dámske body.

Komentáre ( 0)

 

VIAC Z My ženy