22. 01. 2021 06:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Nechajte diéty diétami! Skúste tieto drobnosti a kilá pôjdu dole samy

Zlepší sa vám kondícia, zdravie aj životný štýl.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: Alliance Images/shutterstock.com

Nie ste typ osoby, ktorá má rada diéty? Niekomu to neumožňuje časté cestovanie, nepravidelná pracovná doba či nulový vzťah k vareniu. Ale vaše predsavzatie, že budete žiť zdravšie, platí už niekoľko dní, tak to skúste trochu inak.

Zdravý životný štýl nie je iba o prísnych diétach a striktnom dodržiavaní nejakých jedálničkov, píše zeny.cz. Do svojho života môžete postupne zaviesť niekoľko drobností, na ktoré si rýchlo zvyknete, zlepší sa vám kondícia, zdravie a s nimi pôjdu omnoho rýchlejšie dole aj nejaké tie kilá.

Prečítajte si aj: Máte chuť na sladké? Takto ju účinne zaženiete

Nevynechávajte jedlá

Nie je dôležité, či si nastolíte tri alebo päť jedál denne. Už viackrát sa odborníci zhodli, že je dôležitá hlavne pravidelnosť a zloženie jedálnička. Mal by obsahovať všetky potrebné zložky, ako bielkoviny, sacharidy aj zdravé tuky. Pokiaľ si stanovíte presný čas, kedy budete jesť, telo si na to zvykne a naučí sa prísun energie efektívne rozložiť na dobu bez jedla.

Avšak, keď jeden deň jete päťkrát a na druhý deň vynecháte desiatu aj olovrant, telo bude zmätené a naučí sa robiť si zásoby na dobu hladovania a vy priberiete.

Zelenina a bielkoviny

Jedno jablko alebo vrecko praclíkov vás na dlho nezasýti. Snažte sa preto kombinovať ovocie či zeleninu s bielkovinami. Táto kombinácia pomáha regulovať hladinu cukru a inzulínu v krvi, zaženie hlad, zasýti vás a dodá vám aj energiu.

Ak by ste chceli doplniť aj sacharidy, dajte si lyžičku arašidového masla, kúsok syra, 10 kusov orechov, alebo pár plátkov morčacej šunky.

Pitný režim - ilustračná foto
Pitný režim - ilustračná foto Foto: shuterstock.com
 

Pitný režim

Pitný režim je alfou a omegou každého zdravého životného štýlu. Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je prezlečený smäd. Samozrejme, neplatí to vždy. Ale predtým, ako niečo rýchlo v pocite hladu zjete, premyslite si, či ste dostatočne pili.

Ak to pre vás nie je prirodzené, napustite si vodu do fľašky a majte na mysli, že musíte vypiť minimálne liter, liter a pol doobeda a rovnaké množstvo aj poobede. V prípade, že nemáte radi čistú vodu, zvoľte zelené a bylinkové čaje, spravte si citrónovú šťavu či uhorkovú vodu.

Nedávna štúdia odhalila, že dostatočný príjem vody zníži príjem kalórií až o 205 kcal denne.

Prečítajte si aj: Trendy sa zavádzajú už vo všetkom. Spoznajte tie v stravovaní na rok 2021

Zbytočné zakazovanie

Zakazovanie potravín je naozaj zbytočné. Mozog sa väčšinou už len preto, že vie, čo nesmie, dožaduje týchto potravín ešte viac. Takže pokiaľ máte radi čokoládu, dajte si ju. Pozor si však dajte na jej kvalitu a objem. Rovnako je to aj s koláčmi. Vyberte si zdravší variant a nezjedzte päť kusov naraz. Inak by ste sa iba zbytočne trápili.

Horká čokoláda s bielym jogurtom je dokonca výbornou desiatou a tvarohový koláč s ovocím tiež.

Spánok

Ak si myslíte, že pre dobrý spánok priberáte, ste na omyle. Každé telo si potrebuje oddýchnuť, ideálne sedem až deväť hodín. Počas spánku produkuje telo hormón leptin, ktorý prospieva k pocitu nasýtenosti. Z toho vyplýva, že po prebdenej noci budete omnoho mlsnejší ako po kvalitnom spánku.

Nedostatok spánku taktiež spomaľuje metabolizmus, zvyšuje krvný tlak a riziko rozvoja chorôb, akou je napríklad cukrovka.


VIAC Z My ženy