17. 02. 2021 14:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Ste po šaláte stále hladný? Poradíme vám, ako si ho máte správne nakombinovať

Pri konzumácii šalátu robia ľudia často chyby.

Ilustračný záber.
Ilustračný záber. Foto: Shutterstock / RossHelen

Šaláty miluje asi každý. Niekto čisto zeleninové, iný cestovinové, tuniakové, s kuracím mäsom či zemiakmi. Svoje obľúbené chute si môže nakombinovať ktokoľvek s čímkoľvek. Hlavne v teplých mesiacoch sa tešia svojej obľube a ľudia sa k nim utiekajú hlavne pri diétach a udržiavaniach formy.

Pri konzumácii šalátu robia ľudia často chyby. Napríklad ho nesprávne nakombinujú, a tak nie je dostatočne vyvážený a sýty.

Prečítajte si aj: Prať alebo neprať nové oblečenie? Zistite, či je to potrebné

Zloženie šalátu

V prvom rade musí šalát obsahovať vlákninu, jeho základ preto musí tvoriť listová zelenina hlavne z tmavých listov ako špenát, ružičkový kel a hlávkový šalát. Práve vláknina vytvára pocit sýtosti a taktiež zlepšuje trávenie.

Okrem vlákniny by mal šalát obsahovať bielkoviny. Najviac ich obsahujú chia semiačka, taktiež kuracie a morčacie mäso, ryby, vajcia a mliečne výrobky.

Soľ, olivový olej, sódy bikarbóna, citrón a biely ocot - pomocníci v domácnosti.
Soľ, olivový olej, sódy bikarbóna, citrón a biely ocot - pomocníci v domácnosti. Foto: shuterstock.com
 

Zálievky

Ak chcete schudnúť, ideálne je použiť kvapky olivového či sezamového oleja, citróna alebo limetky. Plnotučnou majonézou a horčicou si skôr uškodíte. Snažte sa čítať zloženia a nekupovať nič, čo má vyše troch percent tuku.

V prípade, že podobným veciam neviete odolať, zvoľte si voľný piatok či nedeľu. Jeden deň v týždni, v ktorom sa budete môcť, aj keď s mierou, odviazať.

Prečítajte si aj: Neviete sa na home office sústrediť? Tieto rady stopercentne zlepšia váš výkon

Samotná konzumácia

Ak máte polhodinovú prestávku na obed, asi nemáte veľa času na poriadne a pomalé prežúvanie. Avšak práve to je kľúčové. Ak jedlo doslova zhltnete za niekoľko minút, nedokáže sa telo nasýtiť a uspokojiť. A tak budete aj po zjedení obeda stále, alebo čoskoro, hladný. Základ je teda spomaliť a vychutnať si každé jedno sústo, radí portál prostreno.cz.

Okrem vyššie spomenutých rád nezabúdajte hlavne na seba. Keď sa stravujte, užívajte si to a robte to v pokoji. Neodbiehajte od stola, netelefonujte a neodpisujte na maily. Naučte sa vyhradiť si čas na jednotlivé úkony a potreby.


VIAC Z My ženy