26. 05. 2021 06:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Vstali ste ľavou nohou? Tieto tipy vám okamžite vylepšia náladu

Nezaberú vám pritom ani päť minút.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/Olena Yakobchuk

Zobudili ste sa značne podráždená, viete, že máte pred sebou ťažký deň, neviete čo skôr a hľadáte balans medzi pracovným a súkromným životom? Ak sa niekedy strácate medzi vlastnými myšlienkami, nemáte čas na meditovanie a nechcete, aby si to zgustol každý vo vašom okolí, tak si prečítajte nasledujúce rady. Zlepšia vám náladu a vrátia pevnú pôdu pod nohy.

Prečítajte si aj: Vek ovplyvňuje aj atraktivitu. Na čo dbáte s pribúdajúcimi číslami?

Najdôležitejšia úloha

Počuli ste už o hormóne dopamíne? Ide o hormón spájaný s príjemnými vnemami a s motiváciou k rôznym aktivitám. Mozog ho totiž produkuje v momentoch, kedy sa človeku niečo podarí, očakáva pochvalu či je jednoducho spokojný. Ide o akýkoľvek pozitívny pocit, od zjedenia obľúbeného jedla, cez sex alebo fyzickú aktivitu.

A nám ide hlavne o poslednú časť. Máte toho na daný deň veľa? Vyberte si tú najdôležitejšiu úlohu a zvládnite ju ako prvú. Či už ide o odpovedanie na nepríjemný mail alebo upratanie si v priečinkoch a na ploche, čokoľvek. Po jeho splnení budete omnoho spokojnejšia a ľahšie sa pustíte do splnenia ďalšieho.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/vientocuatroestudio
 

Dýchanie

Dýchanie je pre ľudský organizmus veľmi automatické, v podstate si ho ani neuvedomujeme. Podľa štúdie vedenej tímom vedcov z University of Wisconsin-Madison, prišli odborníci so štyrmi piliermi, ktoré považujú za nevyhnutné pre duševnú pohodu. Jedná sa o uvedomenie, napojenie, porozumenie a účel. Znie to komplikovane? Nebojte sa, nie je

Napríklad uvedomenie a celkovo koncentráciu si najlepšie precvičíte dýchaním, tým správnym. Najjednoduchšie sa praktizuje cvičenie desiatich hlbokých nádychov a výdychov. Upokojíte sa, znížite úzkosť a pocit stresu a začnete sa viac snímať.

Hudba

Už dávno sa hovorilo, že hudba lieči a nie je to úplne nesprávne tvrdenie. Keď ste vyčerpaní, máte zlú náladu, skúste si pustiť vašu obľúbenú pesničku. Podľa výskumu má hudba veľký vplyv na psychiku. Ak k počúvaniu pridáte ešte aj tanec, začnú sa vám vyplavovať endorfíny, nazývaní aj hormóny šťastia, ktoré dobrý pocit len umocňujú.

Ilustračná snímka: Bolí vás hlava a neviete prečo? Miesto bolesti prezrádza aj jej príčinu

Spomienky

„Ďalším kľúčovým hormónom k udržaniu dobrej nálady je oxytocín, inak nazývaný hormón lásky. Zamyslite sa nad tým, kto z vašich známych alebo rodiny je tu stále pre vás a kedykoľvek by vám pribehol na pomoc. Upnite svoje myšlienky na túto osobu, rovno jej môžete napísať aj správu. Uvidíte, že len samotná spomienka na daného človeka vás zaleje šťastím i dobrou náladou,“ hovorí Loretta Graziano Breuningová, autorka knihy Habits of a Happy Brain.

Dobrý skutok

Dobré skutky majú priam magickú moc. Urobia totiž dvojnásobnú radosť. Buďte láskavejší k ostatným, či už prispejete na dobročinnú zbierku, pochválite kolegovi nový zostrih alebo mu len tak prinesiete kávu, uvidíte, že okolo seba vytvoríte dobrú atmosféru, ktorá bude pozitívne pôsobiť nielen na vaše okolie, ale aj vás samotných, uviedli novinky.cz.


VIAC Z My ženy