02. 06. 2021 06:00 | BRATISLAVA/tvnoviny.sk

Tvrdíte, že kvôli deťom nemôžete cvičiť? Ukážeme vám, ako sa to podarí

Ideálne je pre vás cvičenie doma, kde budete striedať kardio tréningy so silovými.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/Oksana Kuzmina

Tehotenstvo je veľmi mimoriadne obdobie v živote každej jednej ženy. Okrem úžasného vývoju dieťaťa však so sebou prináša aj zmenu postavy a nadbytočné kilogramy. Niektoré ženy priberú desať kilogramov, ktoré po pôrode akoby zmiznú. Iné aj 30, s ktorými sa trápia ešte dlho, prípade im nejaké zostanú už na stálo.

V dnešnej dobe je však cvičenie a dokonca cvičenie doma čoraz populárnejšie. Aj napriek tomu, že sa snaží spoločnosť dávať do popredia typickú ženskú postavu s krivkami, mamičky sa o seba stále viac starajú a dbajú o svoj výzor. Nielen pre príjemný pohľad oka, ale hlavne pre svoje zdravie a túžbu vládať, byť silná a plná energie pre svoje batoľa.

Prečítajte si aj: Detské bábiky vymenila za kuchynské pomôcky. Spoznajte túto trojročnú hviezdu kuchyne

Nie je to však také jednoduché. Do posilňovne sa s malým dieťatkom nedostanete a doma tiež občas neviete čo skôr. Keď spí, tak vy periete, varíte a upratujete a keď je hore, vyžaduje si vašu stopercentnú pozornosť. Je to však naozaj tak? Odhalíme vám, ako to vlastne ide.

Domáce cvičenie

Práve cvičene doma je pre vás určite tou správnou voľbou. Zaberie vám omnoho menej času, keďže nemusíte nikde cestovať. Časovo si ho viete prispôsobiť, či už skoro ráno pred zobudením bábätka, večer po jeho uložení alebo počas dňa aj s jeho spoločnosťou. Áno, aj to sa dá, pozrite si video nižšie.

Zdroj: YouTube/ Fit with Sally

Ešte predtým, ako sa do toho pustíte, aspoň jedenkrát si doprajte hodinu cvičenia s profesionálom. Prečo? Aby ste doma cvičili jednotlivé cviky správne a neublížili si. Nemusíte ísť dokonca ani do fitnescentra, pokojne stačí, ak si zaplatíte nejakú online hodinu s profesionálom.

Cez videokameru sa spojíte a ukážete si jednotlivé cviky. Je to ešte dôležitejšie v prípade, že vás trápi napríklad bolesť kolien, krížov a pod. V tom prípade by to nemal byť iba tréner, ale súčasne aj fyzioterapeut. Ak sú však vaše pohybové obmedzenia výraznejšie, bude sa pravdepodobne chcieť na vás pozrieť aj osobne.

Ak si určíte, na ktoré časti tela sa chcete zamerať (brucho, zadok ,nohy, celé telo), dôležité je cvičiť v pravidelných intervaloch, aspoň 15 až 30 minút každý alebo každý druhý deň. Striedajte silové tréningy s kardiom a niečím na naťahovanie a flexibilitu (napríklad HIT tréning s behom a jogou). S cvičením ide ruka v ruke aj strava, ktorá musí byť bohatá na všetky živiny.

Prečítajte si aj: Čarovanie v kuchyni: Pripravte svojim deťom rôzne maškrty, ktoré výborne chutia a vyzerajú kúzelne

Je dobré, ak sa s trénerom dohodnete aj na určitých kontrolách. Aj keď budete cvičiť podľa videí na internete, je nutné sem-tam premerať vaše hodnoty (percento tuku a svalu v tele), ako aj skontrolovať stav vášho tela.

Týždenný plán

Ak ste prekonali počiatočnú nechuť a našli v sebe odhodlanie, pustite sa do toho naplno. Pre portál maminka.cz pripravila trénerka Klára Tuzarová týždenný tréningový plán, ktorým sa môžete inšpirovať. Pokojne do cvičenia zakomponujte aj vaše bábätko, podobne ako to bolo vo videu vyššie a zažijete pri cvičení aj zábavu.

Pondelok - Cvičenia zamerané na core, ktoré budú mať prvky balansu a fyzioterapeutického cvičenia. Bez pomôcok, iba s vlastnou váhou.

Utorok - Kardio tréning napríklad so švihadlom alebo beh.

Streda - Cvičenie zamerané na naťahovanie, flexibilitu a dýchanie. Dobrou voľbou je power joga, flow joga a podobné cvičenia.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: shutterstoc.com/kryzhov
 

Štvrtok - Náročnejší silový tréning zameraný na stred tela a panvu.

Piatok - Cvičenie zamerané na posilnenie nôh, klenby a stabilizátorov kolien a bedrových kĺbov.

Sobota - Opäť lekcia jogy zameraná na ponaťahovanie celého tela.

Nedeľa - Posilnenie celého tela pomocou cvičení s vlastnou váhou založených na princípoch funkčného tréningu a fyzio movements.


VIAC Z My ženy