24. 08. 2021 16:34 | BRATISLAVA/jh

Rady od odborníkov, ako účinne posilniť imunitu detí pred nástupom do školy

Zhrnuli sme sedem dôležitých rád, ktoré zaberajú.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka Foto: Shutterstock.com

Koniec letných prázdnin je za dverami a žiaci, ale aj rodičia, sa musia pripraviť na nový školský rok. Bohužiaľ, pandémia koronavírusu nepominula, a na naše deti navyše striehnu aj ďalšie vírusy. Obrňte ich preto posilnenou imunitou! Tu je sedem základných rád od odborníkov, ktoré zhrnula CNN.

Dobrý imunitný systém nikto nezíska za pár dní. Podľa Amerického centra pre kontrolu a prevenciu chorôb je nutné imunitný systém dlhodobo podporovať dobre nastaveným zdravým životným štýlom, čo zahŕňa konzumáciu výživných jedál, cvičenie, dobrý a dostatočný spánok. Odborníci sa zhodujú, že imunitný systém detí výrazne podporujú aj hygienické návyky či pobyt v prírode a pohyb.

1. Osobná hygiena

Aby ste ochránili svoje deti od rôznych chorôb, naučte ich správnej hygiene. Časté a pravidelné umývanie rúk je základ. Naučte ich aj protipandemické pravidlá, ako sú napríklad dodržovanie odstupov od ľudí, nosenie rúška či vyhýbanie sa veľkým skupinám osôb.

2. Očkovanie nie len proti koronavírusu

Deti mladšie ako 12 rokov sa v súčasnosti ešte neočkujú proti koronavírusu, ale dodržiavanie harmonogramu iných imunizácií je rozhodujúce pre dlhodobé zdravie všetkých detí. Nevynechajte žiadne povinné očkovanie a zistite si u svojho lekára, aké iné očkovacie dávky odporúča pre vaše dieťa.

3. Správna výživa zo stravy

Správne a zdravé stravovacie návyky výrazne ovplyvňujú imunitný systém. Najdôležitejšia je vyvážená strava plná prírodných vitamínov (vitamíny A, B, C, D, zinok ...). Maškrty na desiatu alebo olovrant nahraďte ovocím a nezabudnite ani na dostatok zeleniny, najlepšie v surovom stave.

4. Zdravé črevá

Mikrobióm v našom tráviacom trakte pomáha regulovať fungovanie nášho imunitného systému. Medzi potraviny s probiotikami podporujúcimi mikrobiómy patria: jogurty, kefíry, kyslá kapusta alebo aj kváskový chlieb.

5. Spánok je dôležitý

Nechce sa vašim deťom večer ísť spať? Možno ešte nevedia, ako spánok veľmi podporuje ich imunitný systém. Spánok telo regeneruje, a preto je zdravý spánkový režim veľmi dôležitý. Navyše by mal byť pravidelný.

Pred spaním skúste vaše deti zrelaxovať čítaním knihy, počúvaním hudby a podobne. Vedci napríklad zistili, že tmavá a chladnejšia miestnosť prispieva k lepšiemu spánku

6. Žiadny stres

Odborníci dokázali, že chronický stres je škodlivý pre imunitný systém. Sledujte duševné zdravie vášho dieťaťa, veľa sa rozprávajte, hrajte sa spolu, v prípade potreby oslovte špecialistov.

Spoločenský život hrá tiež významnú úlohu. Návšteva starých rodičov, priateľov či známych, alebo vzájomná komunikácia detí na ihrisku významne podporuje zdravie dieťaťa.

7. Pobyt v prírode a šport

Pohyb uvoľňuje nervové napätie a má vplyv na duševnú sviežosť, prekrvenie a okysličenie mozgu. Uvoľňujú sa pri ňom endorfíny, ktoré zlepšujú náladu, odbúravajú stres a tým sa podporuje aj imunitný systém. Zoberte vaše deti na prechádzku do lesa, na bicykel, zahrajte si futbal, zabehajte si na ihrisku a podobne.


VIAC Z My ženy