11. 11. 2017 12:25 | BRATISLAVA/ tvnoviny.sk, ml

Pre bežného smrteľníka nereálne: Takýmto tréningom sa Sagan dostáva do formy

Predstavíme vám týždenný tréningový plán cyklistického majstra sveta, ktorý ho má pripraviť na novú sezónu.

Peter Sagan počas 3. etapy Tour de France 2017.
Peter Sagan počas 3. etapy Tour de France 2017. Foto: Profimedia.sk

Trojnásobný majster sveta, jeden z najlepších jazdcov súčasnosti a zrejme aj histórie. Peter Sagan je na výslní svetovej cyklistiky už nejaký ten rok. Stojí za tým aj poriadna drina, ktorú musí dennodenne ako profesionálny športovec absolvovať. Portál Cycling weekly predstavil jeho novembrový týždňový tréningový plán, o ktorý sa stará tréner Patxi Vila.

Cyklistická sezóna sa skončila a po krátkom oddychu treba opäť nakopnúť telo. Kým pre mnohých by bol takýto tréning najťažším v živote, pre Petra Sagana je to len začiatok „na rozhýbanie". Od 20. do 26. novembra dokopy absolvuje zhruba 19 hodín driny. Tréningový plán vám predstavíme deň po dni. Prvé preteky má Sagan na programe v januári v Austrálii.

Pondelok

- dve hodiny na bicykli a posilňovňa

Ráno čaká Petra ľahká dvojhodinová jazda. Cieľom je rozhýbať nohy a pripraviť ich na večer. Po jazde ide do posilky, kde je tréning zameraný na rýchlosť. Tu je cieľom zapojiť čo najväčšie množstvo svalov.

Utorok

- tri a pol hodiny na bicykli s dlhými intervalmi

Druhý deň na bicykli je už špecifickejší. Nejde už iba o vytrvalosť a jednoduché tempo. Počas triapolhodinovej jazdy čaká Sagana štyri až šesť desaťminútových opakovaní, v ktorých bude dosahovať 85 percent jeho maximálnej aerobickej sily. V tomto prípade nejde o FTP (funkčný Wattový prah). Takéto množstvo aerobickej sily je asi 60 až 70 percent FTP.

Streda

- štyri a pol hodiny na bicykli, vrátane kopcov

V stredu je na programe druhá vytrvalostná jazda, na ktorej budú dva alebo tri kopce. Každý z nich by mal Peter Sagan dať s výkonom 90 percent maximálnej aerobickej sily. Aj v tomto prípade ide o oveľa nižší FTP výkon, takže sila, ktorú vynaloží, sa dá udržať dlhšie. Kopce sú dlhé 10 až 20 minút a cieľom je prejsť ich jednotným tempom.

Štvrtok

- zotavovacia jazda a posilňovňa.

Štvrtok má Sagan na zotavenie. V tomto prípade to neznamená úplný odpočinok ale aktívne zotavovanie. Ráno ho čaká ľahká jedenapolhodinová jazda a poobede posilňovňa s podobným programom ako v pondelok. Práve práca v posilke je v tento deň najdôležitejšia.

Piatok

- tri a pol hodiny na bicykli s krátkymi intervalmi

Jazda v piatok je opäť náročnejšia. Krátke silové intervaly majú zvýšiť jeho aerobickú silu. Čakajú ho dva alebo tri bloky, ktoré pozostávajú s dvanástich minútových opakovaní s dvojminútovými prestávkami medzi nimi. V opakovaniach bude dosahovať 100 až 105 percent svojej maximálnej aerobickej sily. Cieľom tohto tréningu je pomaly zvyšovať intenzitu a zvýšiť záťaž pri výpadoch. Tréning prebieha v zvlnenom teréne.

Sobota

 - dlhá jazda

V sobotu Peter absolvuje najdlhšiu vytrvalostnú jazdu. Trvať bude štyri až päť hodín a počas nej nebudú žiadne špecifické cviky. Sagan potrebuje trochu slobody, aby si jeden-dvakrát do týždňa mohol zajazdiť s priateľmi a tímovými kolegami. Ak bude mať potrebu trochu na to pritlačiť, urobí tak. Niekedy sa pri kopcoch do tréningu pridá dôraz na krútiaci moment. Striedajú sa pritom trojminútové intervaly s krútiacim momentom 50-60 otáčok za minútu s dvojminútovými intervalmi s 90 otáčkami za minútu.

Nedeľa

- odpočinkový deň

V tejto fáze predsezóny je dôležité, aby si Sagan aspoň jeden deň do týždňa odpočinul. „Počas voľného dňa sa snažím pospať si trochu dlhšie, pozerám film na Netflixe, čítam a ak je to možné, zahrám si Playstation," povedal pre portál slovenský jazdec.

Komentáre ( 0)