12. 05. 2018 19:22 | WINDSOR/TV MARKÍZA

Turisti na každom kroku a vypredané hotely. Británia na kráľovskej svadbe poriadne zarobí

Na cestovanie či suveníry spojené s kráľovskou svadbou minú domáci a turisti stovky miliónov eur.

Princ Harry a Meghan Markle si povedia áno 19. mája 2018.
Princ Harry a Meghan Markle si povedia áno 19. mája 2018. Foto: TV Markíza

Do kráľovskej svadby zostáva len týždeň a už teraz sú vo Windsore davy turistov. Opäť sa ukazuje, že všetko týkajúce sa monarchov je pre Britániu dobrá reklama. Na cestovanie či suveníry spojené s kráľovskou svadbou minú domáci a turisti stovky miliónov eur.

Hotely v celom okolí sú beznádejne vybookované a turisti sú na každom kroku. Obyvatelia Windsoru, kde sa o týždeň princ Harry ožení, sa tešia. A to nielen preto, že budú v centre diania.

„Tešíme sa na to. Bude to veľá pomoc pre našu ekonomiku," uviedol manažér hotela vo Windsore Andrew Lee. Podnikatelia sú nadšení. Turisti kupujú všetko s logom kráľovskej svadby a na cenovky sa vraj ani nepozerajú.

A neplatí to len pre Windsor, udalosťou roka žije celá Británia. Po hádkach o brexite v krajine rezonuje niečo pozitívne. Analytici prišli s číslami, ktoré každého Brita, či už je za odchod z únie alebo nie, rozhodne potešia.

„Asi 200 miliónov tvoria príjmy z turizmu. Asi 150 miliónov budú stáť party spojené so svadbou. Reklama, ktorú bude mať Británia vďaka médiám v podstate zadarmo, by stála 50 miliónov. A ďalších 50 minú ľudia na suveníry - tričká, klobúky, šálky či pamiatkové predmety," vysvetlil analytik David Haigh.

To, koľko ľudí sa vo Windsore o týždeň stretne, sa dá dnes len tipovať. Briti na túto otázku pyšne odpovedajú, že toľko, koľko sa ich tam zmestí. Isté je, že to budú desaťtisíce.

V uliciach Windsoru sa ešte na poslednú chvíľu opravujú cesty a chodníky vedúce ku Kaplnke sv. Juraja a domáci maľujú fasády svojich domov, aby bolo všetko dokonalé.

Jediné, čo sa naplánovať nedá, je počasie. Podľa najnovších predpovedí meteorológov reálne hrozí, že novomanželia i tisíce turistov zmoknú. 

 

Komentáre ( 0)