18. 06. 2020 13:23 | USA/TASR

Protesty v USA sa zamerali aj na Facebook. Používateľov žiadajú, aby ho bojkotovali

Kampaň vznikla v reakcii na "množstvo prípadov, keď Facebook umožnil zverejnenie rasistických, násilných a preukázateľne nepravdivých obsahov.

Ilustračná snímka.
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Ľudskoprávne organizácie v USA vyzývajú inzerentov, aby v júli bojkotovali Facebook. Tvrdia, že táto sociálna sieť nefiltruje príspevky podnecujúce násilie a prejavy nenávisti. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AFP.

Výzva na bojkot prišla v čase, keď Facebook čelí rastúcemu nátlaku v súvislosti so svojím uvoľneným prístupom k dezinformačným a poburujúcim príspevkom.

Pod hashtagom #StopHateForProfit sa kampaň objavila v stredu v denníku Los Angeles Times. Podporili ju organizácie Liga proti hanobeniu (ADL), ColorOfChange, FreePress, Spiaci Obri (Sleeping Giants) a Národná asociácia pre podporu farebných ľudí (NAACP).

Kampaň vznikla v reakcii na "množstvo prípadov, keď Facebook umožnil zverejnenie rasistických, násilných a preukázateľne nepravdivých obsahov", uviedla ADL na svojej webovej stránke.

"V solidarite s americkými hodnotami slobody, rovnosti a spravodlivosti dnes žiadame všetky spoločnosti, aby v júli neinzerovali svoje služby na Facebooku," vyzvala skupina.

Podľa ADL vyťaží Facebook ročne z reklám 70 miliárd dolárov (61 miliárd eur).

Minulý mesiac sa ďalšia sociálna sieť, Twitter, rozhodla skryť jeden z príspevkov amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorý podľa nej "glorifikoval násilie".

Trump počas protirasistických protestov v Minneapolise, ktoré vyvolala smrť Afroameričana Georgea Floyda vinou belošského policajta, varoval demonštrantov, že ak dôjde k nejakým problémom, pošle tam armádu. "Kde sa rabuje, tam sa strieľa," napísal Trump.

Rozhodnutie skryť tento Trumpov tweet vyvolal rozbroje v spoločnosti Facebook, kde sa zamestnanci postavili proti rozhodnutiu šéfa Facebooku Marka Zuckerberga neobmedzovať prezidentove často kontroverzné, nepresné či poburujúce príspevky.